Bestilling og betaling
Hvordan finner jeg det rette produktet for meg?

Hjelp til å velge det rette produktet

Våre kunder hjelper hverandre med å anmelde produktene i shoppen. Ved hvert produkt har du, helt anonymt, mulighet til å fortelle andre om din opplevelse med produktet. Ved hjelp av å gi stjerner og en beskrivelse, kan du på få minutter lese eller fortelle andre hva du synes var bra og mindre bra ved et produkt.

Er du i tvil om hvilket produkt som er det riktige for deg? Kontakt oss her.

FAQ Forside

Hjælp og vejledning

Bestilling og betaling

Link

Fragt og levering

Link

Returnering og refundering

Link

Gavekort og rabatkoder

Link

Sikkerhed og privatliv

Link

Kontakt os

Link
Presse Vi sidder klar til at hjælpe dig mandag til fredag fra kl. 8.00 - 21.00 weekend 10.00 - 18.00
Hvordan bestiller jeg?

Sånn bestiller du

Er du i tvil om hvordan du handler hos Sinful.no? Her finner du en guide til hvordan du legger varer i handlekurven, samt hvordan du velger leveringssted og betalingsmåte.

Step 1

Velg et produkt du vil kjøpe, og klikk på ‘Legg i handlekurv’ på produktsiden.

Legg i handlekurv

Step 2

Klikk på ‘Gå til kassen’, hvis du er ferdig med å handle, ellers klikk på ‘Kjøp flere varer’, og gjenta til du er klar til å gå til kassen.

Gå til kassen

Step 3

(A) Tast inn opplysningene dine under ‘FAKTURERINGSADRESSE’ (B) Velg hvordan ordren skal leveres under ‘LEVERINGSMULIGHETER’. (C) Velg hvordan du vil betale for ordren under ‘BETALINGSMULIGHETER’. (D) Husk å krysse av i boksen for ‘Jeg aksepterer persondatapolitikken og handelsbetingelsene’, før du til slutt klikker ‘Gå til betaling’.

Gå til betaling

Step 4

Velg betalingsform i betalingsvinduet, og følg anvisningene på skjermen avhengig av hva du velger.

Velg betalingsform

Hvordan endrer jeg min bestilling?

Endring av bestilling

Har du spørsmål eller endringer til bestillingen din, skal du kontakte oss. Vil vil gjøre alt for å hjelpe deg.

Hvordan betaler jeg for min ordre?

Betalingsmuligheter

Betalingskort

Hos Sinful kan du betale med følgende betalingskort:
VISA, Mastercard, Maestro, Masterpass og PayPal.

Vi hever først beløpet fra betalingskortet ditt, når ordren sendes. Når vi hever beløpet, vil du motta en mail med kvittering for betalingen. Du betaler ingen kortgebyr, når du handler hos oss.

Vipps

Du har også mulighet for å betale med Vipps. Bare følg instruksjonene på skjermen.

Betaling med Klarna

Når du handler online på Sinful.no har du også mulighet for å betale med faktura gjennom Klarna. Denne betalingsmuligheten avhenger av at Klarna godkjenner deg som kredittverdig.

Trygg E-handel

Sinful.no er godkjent av kvalitetsmerket Trygg E-Handel i Norge. E-merket er e-handelsfondens kvalitetsstempel for at deres jurister har gjennomgått nettbutikken vår og kontrollert at vi innfrir de spesifikke kravene som det kreves for å bli e-merkegodkjent. E-merket beskytter deg før, under og etter en onlinehandel når du handler hos oss.

Bruk av cookies

Vi bruker bl.a. cookies til å gi deg en bedre kjøpeopplevelse, og vi er forpliktet til å sørge for at opplysningene dine er sikret. Les mer om vår bruk av cookies her.

Hva står det på kontoutskriften min?

Diskré kontoutskrift

Det  er viktig for oss at du føler deg trygg under hele ordreprosessen når du handler hos oss. Derfor kan du stole på at vi utviser diskresjon fra start til slutt. Derfor vil det naturligvis ikke stå Sinful på kontoutskriften din når du har handlet hos oss. Transaksjonens tittel på kontoutskriften din vil være:

Diskré kontoutskrift

Frakt og levering
Hva koster frakten?

Leveringsmuligheter og fraktpriser

Alle ordrer sendt til postkontor/avhentingssted med Bring. Du kan også velge å få sendt pakken hjem til deg, for et ekstra beløp.

Hva koster frakten?

Frakten koster kun kr. 79,-

Bestiller du varer for over kr. 800,- gir vi deg gratis frakt til nærmeste postkontor/avhentingssted.

Hent din pakke

Sinful.no er kun en online shop, så det er dessverre ikke mulig å hente pakker personlig.

Hvor lang leveringstid kan jeg forvente?

Leveringstider

Alle bestillinger som mottas innen klokken 14.00 på hverdager, pakkes og sendes samme dag. Vi streber etter å kunne levere alle ordrer i løpet av 2 - 4 hverdager i samarbeid med Bring. Hvis du legger inn en bestilling i helgen eller på en helligdag, vil det medføre en lengre leveringstid. Så snart varene har blitt sendt fra vårt lager, sender vi deg en bekreftelse på e-post.

Vi har alltid 97% av varene på lager. Har du bestilt en vare vi ikke har på lager hos Sinful.no, vil du måtte påregne en leveringstid på 6-10 dager. Du vil få en bekreftelsesmail når vi har sendt pakken fra vårt lager. Om en av våre leverandører har utsolgt av en vare, gir vi deg naturligvis beskjed om dette.

Har du lagt inn en bestilling som både inneholder varer vi har på lager og bestillingsvarer, sender vi først pakken når ordren er komplett. Dersom ett eller flere av produktene ikke er på lager, vil du kunne se dette i handlekurven din.

Husk at du som forbruker har rett til å oppheve et kjøp og få pengene tilbake, hvis det oppstår forsinket levering.

Leveransen skal i følge Kjøpsloven skje senest 30 dager etter du har bestilt en vare, med mindre annet er avtalt. Dette gjelder både bestillinger hos fysiske butikker, men også når du handler på nettet. 

Opplever du forsinket levering, og ønsker å oppheve kjøpet, har du rett til å få pengene tilbake innen 14 dager. 

Hvordan ser min pakke ut?

Helt diskré levering

Nøytral emballasje

Når du bestiller varer fra Sinful trenger du ikke bekymre deg for at naboen eller de andre i køen på postkontoret kan se hva du har bestilt. Alle pakker blir sendt i nøytral og diskré emballasje uten Sinfuls logo eller navn på.

Slik ser pakken ut innvendig. Vi sender alle pakker og brev i nøytral emballasje.

Nøytral emballasjeNøytral emballasje

Diskré avsender

Pakken leveres med en nøytral følgeseddel og etikett. Avsenderen er på samme måte nøytral: Mcompany ApS.

Diskré avsender

Hvor er min pakke?

Spor din pakke

Alle ordrer sendes som forsikrede pakker. Når Sinful.no har sendt varene dine, mottar du et Track & Trace-nummer fra Bring, slik at du kan følge pakken din på Brings hjemmeside.

Returnering og refundering
Hvordan får jeg mitt produkt til å virke?

Tips til å hjelpe produktet ditt i gang

Hvis du har problemer med å få et produkt til å virke, har vi her samlet et par tips til hva du kan gjøre. Husk også at vi alltid sitter klare til å hjelpe deg med å komme videre.


Nye produkter

Når du skal bruke et produkt for første gang, så husk å sjekke:

Hvis produktet går på batterier

- Er batterierne satt korrekt i?
- Hvis de ikke er inkludert i produktet, skal du selv sørge for å kjøpe og sette inn korrekte batterier.
- Hvis det følger batterier med, vil det ofte være en liten papir- eller plaststrimmel mellom batteriet og batterikammeret, som forhindrer batteriet i å gå tom før det blir tatt i bruk. Denne strimmel skal fjernes for at produktet kan virke.
- Oppladbare produkter kan noen ganger også ha en separat fjernbetjening som bruker batterier, som du skal sette i for at selve produktet virker.

Hvis produktet er oppladbart

Har du ladet opp produktet? Oppladbare produkter skal som regel lades helt opp, før du kan bruge dem første gang.

Har produktet en tastelås?

Sjekk i manualen som fulgte med produktet om produktet har en tastelås. Det kan være at låsen er skrudd på som standard, og at det derfor kan være nødvendig å skru den av, før du kan bruke produktet.

Vedlikehold

Du kan bidra til å forlenge levetiden på sexleketøyet ditt ved å rengjøre og vedlikeholde det jevnlig. For de fleste produkter er det derfor en god ide både å rengjøre produktet med varmt vann og bruke en sexleketøyrens, hver gang du har brukt det. Det sikrer samtidig en god hygiene.

Til de aller fleste produkter anbefales det å bruke glidekrem sammen med produktet, og for noen er det nødvendig for å unngå å ødelegge materialet. Det er generelt viktig å sørge for at glidekremen du bruker passer til materialet leketøyet er laget av, før bruk.

Produkter som er laget av materialer som imiterer ekte hud, f.eks. TPE, skal vedlikeholdes med et pulver som bevarer materialets myke overflate.

Husk at du alltid skal sjekke produktets brukermanual eller detaljene på produktsiden her i shoppen, om det er noe særlig du skal gjøre for å vedlikeholde det.

Eldre sexleletøy

Når du har hatt glede av sexleketøyet ditt en god stund, kan det noen ganger trenge litt førstehjelp å komme i gang igjen.

Har du prøvd å sette inn nye batterier i produktet?
Ofte vil produktet virke igjen hvis du prøver med helt nye batterier.

Er batteriene satt i korrekt?
Mange produkter vil enten virke sporadisk eller ikke virke i det hele tatt, hvis batteriene ikke er satt i korrekt. Prøv å snu batteriene.

Har du prøvd å lade opp produktet ditt i minimum 12 timer?
Hvis produktet ditt er oppladbart og ikke vil skru seg på, kan det være en god idé å prøve å la det lade opp i 12 timer. Dette gjelder både helt nye og ubrukte produkter, og også produkter som har virket fint tidligere.

Har du skrudd av tastelåsen?
Hvis produktet ditt er oppladbart, vil det ofte være en form for tastelås som skal deaktiveres før produktet ditt virker. Hvordan du deaktiverer tastelåsen står i den manualen som følger med produktet.

Produktet mitt virker fremdeles ikke

Hvis ikke noe av dette har løst problemet ditt, står vi klare til å hjelpe deg. Kontakt oss.

Sinful har 24 måneders reklamasjonsrett i henhold til kjøpsloven. Reklamasjonsretten dekker ikke ved feil, skader eller slitasje som direkte eller indirekte har oppstået som følge av feil betjening, manglende vedlikeholdelse, vold eller uautoriserte inngrep. Se våre kjöpsbetingelser.

Hvordan returnerer jeg et produkt?

Sånn returnerer du et produkt

Hos oss kan du returnere en uåpnet pakke eller enkelte ubrukte produkter i opptil 365 dager*.

*Av hygieniske årsaker bortfaller returretten på intime produkter ved åpning av produktets emballasje. Hvis du bryter forseglingen på varer som av hygiene- eller helsemessige årsaker ikke er egnet til å bli returnert, mister du derfor returretten. Varer som ikke er til intim bruk kan du godt pakke ut, hvis du kan returnere varene i samme stand og mengde som da du mottok dem. Du mister også returretten hvis du bruker varen på en måte som vesentlig reduserer varens salgsverdi.

Returner hele bestillingen eller en enkelt vare

Du kan returnere varen(e) til oss på følgende måter:

- unnlate å hente varen(e) på utleveringsstedet. Heretter returneres varen(e) til oss uten omkostninger for deg.
- selv returnere de(n) ubrukte varen(e) til oss innenfor angreretten på 14 dager eller innenfor returretten på 365 dager, som gjelder fra den dagen du bestilte varen(e). Du betaler selv for returfrakten.

Har du spørsmål til ovenstående, er du velkommen til å kontakte oss.

Sånn gjør du hvis du angrer kjøpet ditt

Du kan returnere varer som er ubrukte eller uåpnede. Hvis du benytter deg av returretten din for hele eller deler av kjøpet ditt, skal du gjøre følgende:

- fyll ut returskjemaet og send det til service@sinful.no. Varen(e) sendes til Mcompany ApS v/ Postens Godssenter, Alfasetveien 24, 0024 OSLO.
- alternativt kan skjemaet for angrerett printes ut eller skrives av for hånd, og legges i pakken som du sender til oss.
- du bærer selv risikoen for varens stand inntil vi får den i retur på vår adresse. Derfor bør du sørge for å pakke inn varen(e) forsvarlig.
- du bærer selv kostnadene for varens returforsendelse. Vi tilbyr ikke returetiketter når du benytter deg av returretten din.

NB! Vi gjør oppmerksom på at vi ikke tar imot pakker sendt med postoppkrav. Vi mottar kun pakker som er sendt direkte til vår adresse, og du betaler selv for returfrakten. 

Tilbakebetaling

Når du benytter deg av angreretten på 14 dager, skjer tilbakebetalingen senest 14 dager etter at vi har fått varen(e) i retur.

Når du benytter deg av Sinfuls 365 dagers returrett, skjer tilbakebetalingen når vi har mottatt varen(e) og kontrollert at de(n) lever opp til betingelsene for at returretten kan benyttes.

Les mer om tilbakebetaling her.

Har du spørsmål til ovenstående, er du velkommen til å kontakte oss.

Reklamasjonsfrist

Når du handler hos Sinful har du alltid 2 års reklamasjonsrett. Det vil si at du har 2 år fra du mottok varen(e) til å reklamere over eventuelle feil eller mangler.

Du skal derimot gi oss beskjed raskest mulig, og senest 2 måneder etter at du oppdaget feilen/mangelen ved varen(e), om at du vil reklamere varen(e).

I tvilstilfelle og eventuelle tvister følger vi Forbrukerrådets avgjørelse.

Sånn gjør du hvis du vil reklamere kjøpet ditt

Hvis du ønsker å benytte deg av reklamasjonsretten, skal du gjøre følgende:

- henvende deg til kundeservice på service@sinful.no
- heretter vil vi informere deg om prosessen videre.

Hvor lenge kan jeg returnere en vare?

365 dagers begrenset returrett

Som forbruker har du rett til å angre et kjøp du har gjort over nettet innenfor 14 dager. Hos Sinful har du opptil 365 dagers begrenset returrett*.

365 dagers begrenset returrett

Hos oss har du mulighet for å returnere varer i opptil 365 dager fra kjøpsdato. Dette er en begrenset returrett*. Det betyr at du kan returnere en uåpnet vare, så lenge produktet har samme kvalitet og mengde, og er i samme stand som da du mottok den. Det vil si at bl.a. spiselige produkter, glidemidler, batterier o.l. skal returneres uåpnet og før utløpsdatoen.

I tillegg skal varen og emballasjen returneres i samme stand som da du mottok den. Originalemballasjen skal sendes med i uskadet tilstand.

*Av hygieniske årsaker bortfaller returretten på intime produkter ved åpning av produktets emballasje. Hvis du bryter forseglingen på varer som av hygiene- eller helsemessige årsaker ikke er egnet til å bli returnert, mister du derfor returretten. Varer som ikke er til intim bruk kan du godt pakke ut, hvis du kan returnere varene i samme stand og mengde som da du mottok dem. Du mister også returretten hvis du bruker varen på en måte som vesentlig reduserer varens salgsverdi.

Varens stand når du returnerer den

Hvis varen (med unntak av intimvarer) er åpnet eller prøvd ut over det som er beskrevet ovenfor, anser vi den som brukt. Dette betyr at du ved returnering av kjøpet kun får en del eller intet av kjøpsbeløpet tilbake, avhengig av varens handelsmessige verdi. Du kan for eksempel gjerne prøve undertøy som du har kjøpt, så lenge det kan returneres i samme stand og emballasje som da du fikk det.

Tilbakebetaling ved 14 dagers angrerett

Hvis du ønsker å benytte deg av angreretten på 14 dager, kan du bare la være å hente varen(e) på postkontoret. Pakken vil heretter sendes automatisk tilbake til oss uten at det koster deg noe.

Har du hentet varen(e), skal de(n) sendes tilbake til oss senest 14 dager etter avhentning. Du betaler da selv for returfrakten.

Du har rett til å få pengene dine tilbake raskest mulig, og senest 14 dager etter at vi har fått varen(e) i retur.

Tilbakebetaling ved 365 dagers begrenset returrett

Hvis du ønsker å benytte deg av Sinfuls returrett på opptil 365 dager, skjer tilbakebetalingen av kjøpets fulle beløp, eller deler av beløpet, når vi har fått varen(e) i retur og kontrollert at varen(e)s stand oppfyller kravene for retur og tilbakebetaling.

Har du spørsmål, er du velkommen til å kontakte oss.

Hvordan annullerer jeg et kjøp?

Sånn annullerer du et kjøp

Hvis du angrer på et kjøp, skal du raskest mulig ta kontakt med oss for å få ordren annullert.

Det er dessverre ikke mulig å annullere bestillingen din hvis vi har begynt å pakke den. Du kan derimot nekte å ta imot varen når du får den. Gjør du dette, returneres pakken automatisk til Sinful uten at det koster deg noe.

Har du tatt imot pakken, kan du se mer om våre returprosedyrer her.

Hvis du ikke har mottatt pakken din grunnet en leveringsforsinkelse, og ønsker du i den forbindelse å oppheve kjøpet og få pengene i retur, skal du kontakte oss. Du har rett til å få pengene dine i retur innenfor 14 dager. 

Har du spørsmål, er du velkommen til at kontakte oss.

Gavekort og rabattkoder
Hvordan kjøper jeg et gavekort?

Sånn kjøper du et gavekort til Sinful.no

Her er en guide til hvordan du raskt og enkelt kjøper et gavekort til en du er glad i.

Step 1

Fyld ut feltene på gavekortets produktside, og trykk deretter på ‘Legg i handlekurv’.

Legg gavekort i handlekurv

Step 2

Deretter legger du gavekortet i handlekurven og klikker på ‘Gå til kassen >’.

Gå til kassen

Step 3

Fyll ut feltene med opplysningene dine. Ved leveringsmuligheter velger du “Gavekort”. Deretter mottar du gavekortet på mail.

Fyll ut opplysningene

Step 4

Klikk på ‘Gå til betaling’, og fyll ut betalingsopplysningene dine i pop-up-vinduet.

Gå til betaling

Step 5

Innen få minutter får mottageren en mail med gavekortet. Du kan enten velge å skrive inn mottagerens mailadresse eller din egen, sånn at du selv kan videresende gavekortet eller printe det ut og pakke det inn.

Hvordan bruker jeg gavekortet mitt?

Sånn bruker du gavekortet ditt

Har du fått et gavekort til Sinful.no? Her kan du lese om hvordan du bruker gavekortet i shoppen.

Step 1

Tast rabattkoden inn i feltet 'Gavekortskode' i handlekurven, og klikk deretter 'Anvend gavekort'.

Anvend gavekort

Step 2

Prisen oppdateres automatisk, og gavekortskoden er brukt.

Hvordan bruker jeg rabattkoden min?

Sånn bruker du rabattkoden din

Fra tid til annen gir vi våre nyhetsbrevsmottakere en rabattkode, som gir mulighet for å få f.eks. fri frakt eller en ekstra god rabatt på de lekre produktene våre. Her kan du lese om hvordan du taster inn og innløser rabattkoden din.

Step 1

Tast inn rabattkoden i feltet ‘Gavekortskode’ i handlekurven, og klikk deretter på ‘Anvend gavekort’.

Anvend rabattkode

Step 2

Prisen oppdateres automatisk, og rabattkoden er brukt.

Betingelser for rabattkoder

Det er kun mulig å benytte én rabattkode pr. ordre. Hvis du taster inn mer enn en rabattkode, vil det være den senest inntasta rabattkodes rabatt som trekkes fra.

Vær oppmerksom på at våre rabattkoder skal brukes innenfor en begrenset periode. Gyldighedsperioden og betingelsene for rabattkoden vil fremgå der hvor du fandt rabattkoden. Har du spørsmål til betingelser eller andre spørsmål om rabattkoden du har fått, kan du alltid kontakte oss.

Sikkerhet & privatliv
Er det sikkert å handle online?

Sikker shopping

Det er sikkert å benytte betalingskort når du handler i vår shop, fordi betalingen foregår via en såkalt SSL-forbindelse (Secure Socket Layer). En SSL-kryptering sikrer at ingen kan få tak i de informasjonene du taster inn i forbindelse med at du handler hos oss. Selve transmisjonen er godkjent av NETS (tidligere PBS), hvilket sikrer at transaksjon blir behandlet trygt og forsvarlig.

Nets


Din garanti for at du befinner deg i en sikker betalingszone når du handler på nettet, er et lite ”Secure Server”-ikon, som vises øverst i webbrowseren din. I de fleste nettbutikker forestiller ikonet en lukket hengelås.

Sikker forbindelse for betaling

Sikker betalingsside

Sikkerheten ved onlinehandel har alltid vært diskutert. Men rent rettslig er du bedre stilt når du handler med betalingskort på nettet enn i fysiske butikker.

Når du benytter betalingskort på nettet, kan du nemlig komme med en innvending og få pengene dine tilbake, hvis du kan dokumentere:

- at du ikke har mottatt varen.
- at kortet ditt er blitt misbrukt av en annen.
- at det er trukket et ukorrekt beløp på kontoen din uten at du har gitt lov til det.
- at du har angret på kjøpet før du har mottatt varen (f.eks. nektet å ta imot varen eller ikke hentet den på posthuset).

Du kan komme med en innvending ved å henvende deg til utstederen av betalingskortet ditt, som ofte vil være ditt pengeinstitutt. Pengeinstituttet skal uten å ta ytterligere stilling til det, føre beløpet tilbake til deg.

Du har ingen selvrisiko hvis kortet ditt skulle bli misbrukt i en webshop, som benytter SSL i sitt betalingssystem. Dermed er du bedre sikret enn du er i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på 1200 kr. hvis kortet ditt blir misbrukt.

Vårt administrasjonssystem er bygget opp på en måte som gjør det umulig å trekke et høyere beløp enn det beløpet du har godkjent.

Hvordan er Sinfuls privatlivspolitikk?

Persondata og cookies

Våre persondata- og cookiepolitikker beskriver hvordan Sinful.no bruker og beskytter enhver informasjon du gir Sinful.no når du bruker vår hjemmeside. Sinful.no er forpliktet å sikre at privatlivet ditt er beskyttet. Databeskyttelse er en tillitssak, og det er veldig viktig for oss at vi har din tillit. Hvis vi ber deg om å utgi visse opplysninger når du bruker Sinful.no, kan du være sikker på at disse kun vil bli brukt i overensstemmelse med disse politikker, og at det skjer innenfor for rammene av gjeldende lovgivning. Sinful.no kan derfor også endre disse politikker fra tid til annen ved å oppdatere nedenstående sider.

I de følgende avsnitt kan du lese om de informasjonene vi samler inn og hvordan vi behandler og oppbevarer dem. I tillegg vil det fremgå hva vi bruker informasjonene til og hvordan du gjør en innsigelse vedrørende cookies og privatlivspolitikk på Sinful.no.

Vi samler inn opplysninger om brukerne og deres besøk på to måter:

Når du besøker www.sinful.no, aksepterer du at vi bruker cookies, med mindre du aktivt fravelger dette.

Hvor blir det av mailen min fra Sinful?

Tilføy Sinful som sikker avsender

Fordi vi av naturlige årsaker av og til har et voksent innhold i mailene våre, vil noen mailprogrammer feilaktig anse dette som spam. Du kan fjerne dette, og sikre deg at du alltid mottar våre mailer ved å tilføye Sinful.no til listen over avsendere du har tillit til.

Hvordan er Sinfuls kjøpsbetingelser?

Kjøpsbetingelser

Om selskapet

www.sinful.no eies og administreres av Mcompany ApS
VAT: 913397045 MVA (CVR: DK32887848)

Adresse:

Sinful ApS / Mcompany ApS
Postens Godssenter
Alfasetveien 24
0024 Oslo

Tlf: +47 21 98 88 81

Alle priser på produktene hos Sinful.no er angitt i norske kroner (NOK) og er inklusiv moms og avgifter, men eksklusiv frakt. Alle priser er dagspriser.

Når du handler på Sinful.no inngås avtaler på norsk. 

Betaling

Sinful.no aksepterer betaling via:

- VISA, Mastercard, Maestro og Masterpass
- PayPal
- Vipps 
- Klarna

Ved bruk av betalingskort vil kjøpssummen først bli trukket på din konto når varene sendes. 
Betaler du med PayPal er du forsikret i visse tilfeller (les mer her).

Når du handler hos oss gjemmer vi kun de opplysningene som er nødvendige for å få levert den bestile varen. Vi har ikke mulighet til å videregi kontaktopplysninger, trekke et belæp to ganger eller lignende. Du kan lese mer om netthandel her.

Vi bruker cookies bl.a. for å gi deg en bedre kjøpsopplevelse, og vi er forpliktet til å sørge for at opplysningene dine er sikret. Les mer om hvordan vi bruker cookies her.

Klarnas betalingsmetoder
I samarbeid med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sweden, tilbyr vi følgende betalingsmetoder. Betalingen går alltid direkte til Klarna.

Faktura: Forfallsdato er 14 dager etter at varene er sendt avsted. Fakturavilkårene finner du her.

Konto: Klarna Konto er en rammekreditt fra Klarna som gir forbrukere mulighet til å betale sine kjøp i månedlige avdrag med 1/24 (minimum 95 NOK) av totalbeløpet. Mer informasjon om Klarna Konto samt alminnelige fakturavilkår og standardiserte europeiske opplysninger om forbrukerkreditt finner du her.

Du finner mer informasjon om Klarna her og du kan lese brukervilkårene deres her. Bruken av slike opplysninger reguleres i samsvar med gjeldende personvernlovgivning og Klarnas personvernerklæring.

Aldersgrense

For å kunne handle hos Sinful, skal du være fylt 18 år. 

Bruksanvisninger

Hvis et produkt krever en bruksanvisning, vil denne følge med produktet. Er du fremdeles i tvil om hvordan produktet skal brukes, kan du kontakte kundeservice på telefon 21 98 88 81 eller e-post: service@sinful.no

Angrerett

Som forbruker har du 14 dagers angrerett* på varer du har kjøpt på nettet, men hos Sinful har du opptil 365 dager*.

Ønsker du å angre et kjøp, kan du benytte vårt angrerettskjema som du finner vedlagt i ordrebekreftelsen din. 

365 dagers begrenset returrett

Hos oss har du mulighet til å angre kjøpet ditt i opptil 365 dager. Her gjelder en begrenset angrerett*. Det betyr at du kan returnere en vare, så lenge produktet er i samme kvalitet, mengde og stand som du mottok den i. Det betyr at bla. spiselige varer, glidemidler, batterier osv. skal returneres uåpnet og før utløpsdatoen.

I tillegg skal varen og emballasjen returneres i samme stand som da du mottok den. Orginalemballasjen skal vedlegges i uskadet stand.

*Av hygieniske årsaker bortfaller returretten på intime produkter ved åpning av produktets emballasje. Hvis du bryter forseglingen på varer som av hygiene- eller helsemessige årsaker ikke er egnet til å bli returnert, mister du derfor returretten. Varer som ikke er til intim bruk kan du godt pakke ut, hvis du kan returnere varene i samme stand og mengde som da du mottok dem. Du mister også returretten hvis du bruker varen på en måte som vesentlig reduserer varens salgsverdi.

Varens stand når du returnerer den

Hvis varen (med unntak av intimvarer) er åpnet eller prøvd ut over det som er beskrevet ovenfor, anser vi den som brukt. Dette betyr at du ved returnering av kjøpet kun får en del eller intet av kjøpsbeløpet tilbake, avhengig av varens handelsmessige verdi. Du kan for eksempel gjerne prøve undertøy som du har kjøpt, så lenge det kan returneres i samme stand og emballasje som da du fikk det.

Tilbakebetaling av kjøpsbeløpet

Hvis du angrer kjøpet ditt, får du refundert det beløpet du har betalt til oss. I tilfellet av verditap som du er ansvarlig for, trekker vi dette fra kjøpesummen. 

Hvis du benytter deg av angreretten, refunderer vi kjøpsbeløpet på de returnerte varene, uten unødvendig forsinkelse og innen 14 dager etter at vi har mottatt varene. Vi gjennomfører tilbakebetalingen med samme betalingsmetode som du benyttet da du bestilte varene, med mindre du har gitt konkret uttrykk for ønske om noe annet.

Vi kan tilbakeholde tilbakebetalingen inntil vi har fått varene i retur. Husk å få en kvittering på at du har sendt pakken, da denne tjener som bevis på din returnering.

Hvis du er usikker på hvordan du benytter deg av angreretten, kan du kontakte kundeservice: 

E-post: service@sinful.no
Telefon: 21 98 88 81

Returvaren sendes til:

MCompany ApS v/ Postens Godssenter, Alfasetveien 24, 0024 OSLO

Sinful tar ikke imot pakker sendt med postoppkrav. Du betaler selv for frakten når du sender varer i retur. Vi tilbyr ikke returetiketter.

Reklamasjon

Sinful tilbyr 24 måneders reklamasjonsrett i henhold til forbrukerkjøpsloven. Denne dekker mangler som konstateres ved normal bruk av varen. Det betyr at du enten kan få varen reparert, byttet, eller få et avslag i prisen, avhengig av den konkrete situasjonen.

Reklamasjonsretten gjelder ikke feil, skader eller slitasje som er oppstått som en direkte eller indirekte følge av feilbruk, dårlig vedlikeholdelse, vold eller uautoriserte inngrep.

Reklamasjoner gjeldende feil og mangler skal meddeles Sinful innenfor rimelig tid etter at feilen eller mangelen er oppdaget, eller burde vært oppdaget. Kontakt vennligst kundeservice med evt. dokumentasjon av feilen eller mangelen i form av bilde eller video. Vi kontakter deg etterfølgende med ytterligere instruksjoner.

Når du handler hos Sinful har du alltid 2 års reklamasjonsrett. Det vil si at du har 2 år fra du mottok varen(e) på deg til å reklamere over eventuelle feil eller mangler. Du skal derimot gi oss beskjed raskest mulig, og senest 2 måneder etter at du oppdaget feilen/mangelen, om at du vil reklamere varen(e).

I tvilstilfelle og evt. tvister følger vi Forbrukerrådets avgjørelse.

Ved feil, mangler eller evt. uteblitt levering, bes du henvende deg til:

E-post: service@sinful.no
Telefon: 21 98 88 81

Sinful mottar ikke pakker sendt med postoppkrav.

Ved reklamasjon har du som utgangspunkt rett til å få erstattet den kjøpte varen med et tilsvarende produkt.

Personvernerklæring

Du kan lese hele personvernerklæringen vår her

Levering

Sinful sørger for levering med PostNord eller Bring til mottakeren raskest mulig etter at varene er bestilt. Rettidig levering forutsetter at PostNord eller Bring overholder sin del av leveringsavtalen. Skulle det oppstå forsinkelser hos PostNord eller Bring, vil dette også forsinke leveringen i forhold til den leveringsdato vi har oppgitt. PostNords kvalitetsmål for leveringssikkerhet er minst 99% for pakkepost. Vær oppmerksom på at denne prosentsatsen er gjennomsnittlig, og vil dekke over store lokale og tidsbegrensede variasjoner.

I tilfeller med svært forsinkede (mange dager) leveringer eller leveringer som uteblir, sørger Sinful selvfølgelig for en ny levering uten omkostninger for deg.

Alle leveringer sendes med PostNord eller Bring, og koster fra 79 kr. Fraktprisen bestemmes ut i fra vekten på pakken din og hvor den sendes til. Ved bestillinger over 800 kr får du gratis frakt til nærmeste postkontor/post i butikk. Leveringstiden er den forventede leveringstid opplyst av PostNord eller Bring.

Husk at du som forbruker har rett til å oppheve et kjøp og få pengene i retur hvis levering er forsinket. Leveringen skal ifølge Kjøpeloven skje senest 30 dager etter du har bestilt en vare, med mindre annet er avtalt. Dette gjelder både bestillinger i fysiske butikker og på nettet. Hvis du i tilfellet av forsinket levering ønsker å oppheve kjøpet, har du rett til å få pengene i retur innen 14 dager.

Vær oppmerksom på at det kan oppstå forsinkelser i forbindelse med f.eks. fortolling, som Sinful ikke kan stilles ansvarlig for.

Opplysning om klagemuligheter

En klage over en vare eller en tjeneste kjøpt hos oss kan innsendes til Forbrukerrådet, https://www.forbrukerradet.no/klageguide/.

EU-kommisjonens nettbaserte klageportal kan også benyttes. Det er særlig relevant hvis du er bosatt i et EU-land. Klage kan sendes inn her: http://ec.europa.eu/odr.

Ved innsendelse av en klage skal du oppgi vår e-postadresse service@sinful.no.

Hvis eventuelle tvister skulle oppstå, følger vi Forbrukerrådets avgjørelse. 

Kjøpsbetingelsene er senest oppdatert 14.08.2020.

 

Standardskjema for angrerett

(Dette skjema utfylles og returneres kun hvis angreretten gjelder)

Til: 

MCompany ApS v/ Postens Godssenter,

Alfasetveien 24, 0024 OSLO

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker å benytte meg av angreretten i forbindelse med min kjøpsavtale om følgende varer/tjenesteytelser:

__________________________________________________________________________________

Bestilt den: _______________________________ Mottatt den: _______________________________

Forbrukerens navn: ______________________________________________________________________

Forbrukerens adresse:  ___________________________________________________________________

Forbrukerens underskrift: _________________________________________   Dato: _________________

(underskrift er kun nødvendig hvis skjemaet innsendes i papirform)

Hvilke cookies indsamler Sinful?

Cookiepolitikk

Hva vi samler inn

Vi samler inn, lagrer og behandler løpende informasjoner fra alle besøk på sinful.no. Vi samler inn data av flere årsaker; blant annet 1) for å kunne gi kundene våre en bedre kjøpsopplevelse, 2) innsamling til statistiske formål 3) for å kunne tilby kunden de mest relevante produkter og tilbud, samt 4) for å hindre straffbare handlinger og bedrageri.

Vi samler inn følgende informasjon:

  • - Navn
  • - Kontaktinformasjon og mailadresse
  • - Demografiske opplysninger som postnummer
  • - Kjøpshistorikk og atferd på websitet

Den fulstendige listen av cookies vi samler inn, er:

COOKIE NAME COOKIE DESCRIPTION
CART The association with your shopping cart.
CATEGORY_INFO Stores the category info on the page, that allows to display pages more quickly.
COMPARE The items that you have in the Compare Products list.
CURRENCY Your preferred currency
CUSTOMER An encrypted version of your customer id with the store.
CUSTOMER_AUTH An indicator if you are currently logged into the store.
CUSTOMER_INFO An encrypted version of the customer group you belong to.
CUSTOMER_SEGMENT_IDS Stores the Customer Segment ID
EXTERNAL_NO_CACHE A flag, which indicates whether caching is disabled or not.
FRONTEND You sesssion ID on the server.
GUEST-VIEW Allows guests to edit their orders.
LAST_CATEGORY The last category you visited.
LAST_PRODUCT The most recent product you have viewed.
NEWMESSAGE Indicates whether a new message has been received.
NO_CACHE Indicates whether it is allowed to use cache.
PERSISTENT_SHOPPING_CART A link to information about your cart and viewing history if you have asked the site.
POLL The ID of any polls you have recently voted in.
POLLN Information on what polls you have voted on.
RECENTLYCOMPARED The items that you have recently compared.
STF Information on products you have emailed to friends.
STORE The store view or language you have selected.
USER_ALLOWED_SAVE_COOKIE Indicates whether a customer allowed to use cookies.
VIEWED_PRODUCT_IDS The products that you have recently viewed.
WISHLIST An encrypted list of products added to your Wishlist.
WISHLIST_CNT The number of items in your Wishlist.


Sikkerhet

Vi er forpliktet til å sørge for at opplysningene dine er sikret. For å forhindre uautorisert tilgang eller offentliggjøring, har vi innført fysiske, elektroniske og ledelsesmessige prosedyrer for å beskytte og sikre opplysningene vi samler inn online.

Hvordan vi bruker cookies

En cookie er en liten tekstfil som ber om tillatelse til å bli lagret på datamaskinen din. Når du har gitt den tillatelse til dette, brukes den for å holde oversikt over webtrafikken, hva som skjer under ditt besøk og til å gjenkjenne datamaskinen ved senere besøk. Cookies tillater webapplikasjoner til å reagere eller gjenkjenne deg som individ, hva du liker og ikke liker, og husker opplysningene til neste gang du besøker oss.

Vi bruker trafikkloggcookies til å identifisere hvilke sider som brukes. Dette hjelper oss med å analysere data om websider og forbedre hjemmesiden vår for å skreddersy den til kundens behov. Vi bruker kun disse opplysningene til statistisk analyse og deretter fjernes dataene fra systemet.

Samlet sett hjelper cookies oss med å gi deg en bedre hjemmeside ved å gi oss mulighet for å overvåke hvilke sider du synes er nyttige, og hvilke du ikke liker. En cookie gir oss på ingen måte tilgang til datamaskinen din eller andre opplysninger om deg, bortsett fra de dataene du velger å dele med oss. Du kan velge å akseptere eller avvise cookies. De fleste webbrowsere aksepterer automatisk cookies, men du kan som regel endre dette i browserinnstillingene dine, sånn at den avviser cookies hvis du foretrekker dette. Dette kan dog forhindre deg i å utnytte hjemmesiden vår fullt ut.

Ønsker du å slette våre cookies på datamaskinen din eller på mobilen, f.eks. etter at du har besøkt siden vår, kan du gjøre dette selv.

Linker til andre websider

Hjemmesiden vår kan inneholde linker til andre websteder. Når du har brukt disse linkene til å forlate vårt websted, skal du være oppmerksom på at vi ikke har noen kontroll over den andre hjemmesiden. Derfor kan vi ikke være ansvarlige for beskyttelse av privatlivets fred for de opplysningene du gir ut mens du besøker andre websteder, og disse webstedene er ikke omfattet av denne fortrolighetserklæringen. Vi anbefaler derfor at du er forsiktig, og ser på den persondata- og cookiepolitikken som gjelder for den pågjeldende hjemmeside.

Er opplysningene mine sikre hos Sinful?

PERSONDATAPOLITIKK

1. GENERELT

1.1 SINFUL ApS (“Sinful”, “Sinful.no”, “vår”, “oss” eller “vi”) er dataansvarlige for behandlingen av de personlige opplysningene vi har mottatt fra deg. Du finner våre kontaktopplysnigner under punkt 7.

1.2 I denne persondatapolitikken kan du lese hvordan SINFUL ApS innsamler og behandler opplysninger som vedrører deg, herunder til hvilke formål vi behandler personopplysningene, hvordan vi sikrer de opplysningene vi mottar, og hvilke rettigheter du har.

 

2. HVILKE PERSONOPPLYSNINGER SAMLER VI INN, TIL HVILKE FORMÅL OG HVORDAN BEHANDLER VI DIN PERSONDATA I OVERENSSTEMMELSE MED GJELDENDE LOVGIVNING

2.1 Når du besøker Sinful.no innsamler vårt system automatisk opplysninger om deg og din bruk av vår hjemmeside. De data systemet registrerer er blant annet opplysninger om hvilken browser du benytter, hvilke ord, produkter og kategorier du søker på, din IP-adresse, nettverkslokasjon og informasjoner om din PC, mobil eller tablet, som gjør det mulig for oss å forbedre din brukeropplevelse og optimere Sinful.no’s funksjoner, i likhet med at vi bruker opplysningene til å foreta oss relevant markedsføring. Rettsgrunnlaget for vår behandling av dine data i forbindelse med besøk på hjemmeside, kan du finne i databeskyttelseslovens artikkel 6, stk. 1, litra f.

2.2 Når du påmelde deg Sinful.no’s direkte markedsføring, f.eks. vår Facebookside, nyhetsbrev, pushbeskjeder eller lignende, registrerer vi ditt navn, din e-postadresse samt andre frivillige opplysninger du selv gir i forbindelse med påmeldingen. Formålet er å kunne levere relevant markedsføring til deg. Rettsgrunnlaget for dette er databeskyttelseslovens art 6, stk. 1, litra a.

2.3 Når du kjøper et produkt på Sinful.no eller kommuniserer med oss via vår hjemmeside, registrerer vi de opplysninger du selv avgir, f.eks. ditt navn, din adresse, din e-postadresse, ditt telefonnummer, betalingsmåte, leveringsmåte, IP-adresse, samt hvilke produkter du har kjøpt og eventuelt returnert til oss. Disse opplysninger blir registrert for at vi kan levere de produktene du har bestilt, og dessuten administrere og overholde dine rettigheter til å returnere og reklamere over en vare jf. databeskyttelseslovens art. 6, stk. 1, litra b. Opplysninger om dine kjøp via vår hjemmeside samles dessuten inn så vi kan overholde lovkrav om bokføring og regnskap, jf. databeskyttelseslovens art. 6, stk. 1, litra b. . Når vi registrerer din IP-adresse er det fordi Sinful.no er interesserte i å forebygge og forhindre bedrageri. Rettsgrunnlaget for dette er i databeskyttelseslovens art. 6, stk. 1, litra f.

2.4 Når du inngår en samarbeidsavtale med oss, registerer vi opplysninger om ditt navn, adresse, mailadresse, telefonnummer, leveringsmåte, IP-adresse, samt hvilke produkter du har mottatt fra oss. Formålet med å innsamle disse opplysningene er å vurdere en potensiell samarbeidssamtale, samt å levere de produktene du har bedt om i henhold til avtalen. Opplysninger du selv avgir behandles for å kunne treffe foranstaltninger på din anmodning forut for inngåelse av en samarbeidsavtale jf databeskyttelseslovens art. 6, stk. 1, litra b.

2.5 Når du svarer på spørreskemaer, registerer vi opplysninger om ditt navn og din mailadresse, samt opplysninger om dine seksuelle forhold og helseopplysninger, såfremt skørreskemaer ber deg svar på dette. Formålet med spørreskemaet er å innhente informasjon i henhold til den konkrete undersøkelse. Rettsgrunnlaget for dette, er databeskyttelseslovens art. 6, stk. 1, litra a, og art. 9, stk. 2, litra a.

 

3. MOTTAKER AV PERSONOPPLYSNINGER

3.1 Sinful.no videregir opplysninger om ditt navn, din adresse, din e-postadresse, ditt telefonnummer, ditt ordrenummer samt leveringsønske til Bring, PostNord eller annen transportør som håndterer frakten og leveringen av de varer du har kjøpt hos oss. Kjøper du produkter som ikke finnes på vårt lager, kan dine opplysningen unntakelsesvis gis videre til produsenten, som heretter sørger for å sende den gjeldende vare til deg. Disse opplysningene utveksles mellom Sinful og transportøren via Coolrunner. I tillegg til dette kan opplysningene dine videreformidles til samarbeidspartnere som assisterer oss i forbinnelse med våre forretningsaktiviteter, slik som långivere.

3.2 Da vi anvender eksterne samarbeidspartnere til blant annet teknisk drift, forbedringer på hjemmesiden, innsamling av tillatelser til utsendelser av nyhetsbrev, deltagelse i konkurranser, popups, relevant markedsføring, samt bedømmelser av vår virksomhet og produkter, kan opplysninger om ditt navn og din e-postadresse bli betrodd til disse. I forbindelse med ditt kjøp av varer på vår hjemmeside, sender Trustpilot på vegne av vår virksomhet en e-post med en invitasjon til å vurderer våre produkter og service. Det er fullstendig valgfritt om du vil skrive en anmeldelse, og du kan velge å bruke et valgfritt navn. Den opplyste e-postadressen bruker vi kun til å verifisere at det er foretatt en handel hos oss. Hvis du takker ja til invitasjonen skal du være oppmerksom på at dataansvaret for dine personlige opplysninger til Trustpilot. 

Vi overtar opplysninger om ditt navn og din e-postadresse til blant annet følgende eksterne samarbeidspartnere etablert innenfor EU:

- Wisepops
- Leadfamly
- Trustpilot
- Klarna

Noen av de overnevnte virksomheter har status som databehandlere som under vår instruks behandler dataen som vi er juridisk ansvarlige for. Alle eksterne samarbeidspartnere som behandler personopplysninger på vårt vegne, har inngått skriftlige databehandleravtaler med vår virksomhet, hvor de er underlagt streng fortrolighet. Ingen av våre eksterne samarbeidspartnere kan derfor bruke dine personlige opplysninger til andre formål enn å oppfylle den avtalen de har inngått med oss. 

For å kunne tilby deg å bruke Klarnas betalingsmetoder er vi nødt til å dele visse opplysninger om deg med Klarna. Dette skjer bare dersom du velger Klarna som betalingsmetode. Klarna bruker opplysningene til å bedømme om du kvalifiserer til å bruke betalingsmetodene deres. Opplysningene som brukes er navn, adresse, e-postadresse, telefonnummer, betalingshistorikk samt bestillingsinformasjon slik som betalingsmetode, frakttype, bestillingsdetaljer og lignende.

Bruken av slike opplysninger reguleres i samsvar med gjeldende personvernlovgivning og Klarnas personvernerklæring.

Enkelte av våre eksterne databehandlere, f.eks. Google Analytics v/Google LLC., Klaviyo Inc., Magento Inc., Zendesk Inc. og Microsoft Corporation er etablert utenfor EU, nærmere bestemt i USA. 

 

4. DINE RETTIGHETER

4.1 For å skape maksimal åpenhet og gjennomsiktighet rundt vår behandling av dine personopplysninger, skal vi som dataansvarlige opplyse deg om dine rettigheter.

4.2 Innsiktsretten 

4.2.1 Du har til enhver tid rett til å be om å få opplyst hvilke data vi har registrert på deg, hvilke formål dataen tjener, hvilke kategorier av personlige opplysninger vi har registrert om deg, hvem som mottar og behandler opplysningene, samt fra hvor våre data om deg er innsamlet.

4.2.2 Du har rett til, per e-post, å få tilsendt en kopi av de personlige opplysninger vi har registrert og behandler om deg. Ønsker du å få tilsendt en slik kopi skal du sende vår kundeservice en skriftlig henvendelse på service@sinful.no. Vi fremsender utelukkende personlige opplysninger som knytter seg direkte til den e-postadressen henvendelsen kommer fra. Du kan med andre ord ikke få tilsendt opplysninger som knytter seg til en annen e-postadresse enn den du kontakter oss fra.

4.3 Retten til beriktigelse 

4.3.1 Du har rett til å få ukorrekte personopplysninger om deg selv korrigert av oss, slik at vi ikke benytter feilaktige informasjoner om deg når du benytter virksomhetens servicer. Hvis du oppdager feil i de opplysninger vi har registrert om deg, kan du gjøre oss oppmerksomme på dette via skriftlig henvendelse over e-post til vår kundeservice, så vi kan rette feilen.

4.4 Retten til sletting 

4.4.1 Du har i visse tilfeller rett til å få alle eller deler av dine personopplysninger slettet fra vårt system. Det gjelder f.eks. hvis du tilbakekaller ditt samtykke, og vi ikke har noe juridisk grunnlag for å fortsette behandlingen av dine data. Hvis en fortsatt behandling av dine personlige opplysninger er nødvendig, det kan f.eks. være i tilfeller hvor vi skal overholde våre juridiske plikter, for at rettskrav kan fastlegges, gjøres gjeldende eller forsvares i forbindelse med politietterforskning, er vi ikke forpliktede til å slette de opplysninger vi har registrert på deg. Sletting av personlige opplysninger kan kun skje med tilbakevirkende kraft. Anmoder du om å få dine opplysninger slettet, skal du være oppmerksom på at det på ny vil bli innsamlet opplysninger om deg hvis du benytter deg av vår virksomhet sine tjenester i fremtiden.

4.5 Retten til å begrense behandlingen til oppbevaring 

4.5.1 Du har i visse tilfeller rett til å få begrenset behandlingen av dine personopplysninger til kun å bestå av oppbevaring, hvis du mener at de opplysningene vi har om deg ikke er korrekte.

4.6 Retten til dataporabilitet 

4.6.1 Du har i visse tilfeller rett til å få en kopi av de personopplysninger som du selv har gitt os, utlevert i et maskinlesbart formalt, i likhet med at du har rett til å overføre personopplysninger om deg selv til en annen dataansvarlig.

4.7 Retten til innsigelser 

4.7.1 Du har rett til å gjøre innsigelse mot vår behandling av dine personlig opplysninger med henblikk på direkte markedsføring, herunder den profilering, segmentering og analyse som vi foretar oss for å kunne gjøre vår kommunikasjon og markedsføring relevant i forhold til deg.

4.7.2 Du har rett til med grunner som angår din personlige situasjon å gjøre innsigelser mot vår behandling av dine personlige opplysninger som vi foretar oss på grunnlag av vår legitime interesser, jf. punkt 2.1 og 2.3.

4.8 Retten til å tilbakekalle samtykke 

4.8.1 Du har rett til å tilbakekalle ditt samtykke til direkte markedsføring, eksempelvis nyhetsbrev. Hvis du ønsker å tilbakekalle ditt samtykke, skal du rette skriftlig henvendelse til oss på service@sinful.no, jf. punkt 4.2.2

4.9 Retten til å klage 

4.9.1 Du har til enhver tid rett til å gi en klage. Din klage skal i den forbindelse inngis til Datatilsynet, Postboks 8177, 0034 Oslo, pr. e-post til postkasse@datatilsynet.no, eller telefonisk på 22 39 69 00.

 

5. SLETTING AV PERSONDATA

5.1 Opplysninger innsamlet om din bruk av Sinful.no, jf. punkt 2.1 , 2.2 vil etter en samlet periode på 2 år enten slettes eller utelukkende være tilgjengelige i anonymisert form, slik at de ikke kan spores tilbake til deg. Dette forutsetter dog at du i denne periode ikke har interagert med vår virksomhet sine tjenester, herunder besøkt vår hjemmeside, foretatt kjøp via vår hjemmeside, deltatt i konkurranser, lest eller klikket på e-poster, annonser og pop-ups m.m.

5.2 De personlige opplysningene som vi har innsamlet med din tilmelding til vårt nyhetsbrev slettes senest 2 år etter at nyhetsbrevet er sendt til deg. En forutsetning for at disse data skal slettes, er at du trekker ditt samtykke tilbake.

5.3 De personopplysninger vi har innsamlet i forbindelse med kjøp du har gjort på Sinful.no vil som utgangspunkt bli slettet eller anonymisert, slik at de ikke kan spores tilbake til deg 5 år etter utløpet av det kalenderåret du har gjennomført ditt kjøp. Opplysningene kan dog lagres i lenger tid hvis vi vurderer å ha et legitimt behov for å oppbevare dem.

5.4 Virksomhetens regnskapsmateriale oppbevares i 5 år til utgangen av regnskapsåret, slik at vi kan oppfylle bokføringslovens krav om oppbevaring av regnskapsmateriale.

5.5 De personlige opplysningene vi har samlet inn i forbinnelse med din interaksjon med vår kundeservice, vil bli slettet 2 år etter din siste henvendelse til oss.

5.6 Opplysninger samlet inn i forbindelse med samarbeidsavtaler vil bli slettet senest 2 år etter vår siste interaksjon med deg. Har vi mottatt en forespørsel om sponsorat hvor denne ikke vil bli etterlevd, vil opplysningene bli slettet med det samme.

5.7 Opplysninger samlet inn i forbinnelse med spørreskjema vil bli slettet med det samme undersøkelsen er avsluttet. Opplysningene vil kun bli offentliggjort anonymisert, med mindre respondenten gir samtykke til offentliggjøring av dennes opplysninger. I dette tilfelle vil opplysningene slettes så snart spørreskjemaet ikke lenger har aktualitet.

 

6. SIKKERHET

6.1 SINFUL ApS har gjennomført alle de anbefalte tekniske og organisatoriske sikkerhetsforetak for at dine personlige opplysninger uten hensikt eller på ulovlig vis blir destruert, bortkommer, blir endret, er ukorrekte, blir misbruket eller kommer uvedkommende i hende eller til kjennskap.

6.2 Det er utelukkende medarbeidere som har et berettighet behov for å tilgå dine opplysninger for å utføre sitt arbeid som får adgang til dine persondata.

 

7. KONTAKTOPPLYSNINGER

7.1 SINFUL ApS er dataansvarlig for de personopplysninger som innsamles via vår hjemmeside. 

7.2 Hvis du ønsker å gjøre bruk av en eller flere av dine rettigheten beskrevet i pnt. 4 eller har spørsmål eller bemekninger til vår virksomhets persondatapolitikk, kan du kontakte:

SINFUL ApS
Søren Nymarks Vej 1C 
8270 Højbjerg 
Danmark

E-post:
service@sinful.no

Telefon:
(+47) 21 98 88 81

 

8. ENDRINGER I PERSONDATAPOLITIKKEN

8.1 Såfremt vi foretar oss endringer i vår virksomhets persondatapolitikk, blir du informert om dette neste gang du besøker vår hjemmesider.

 

9. VERSJONER

9.1 Dette er versjon 5 av SINFUL ApS’ persondatapolitikk datert den 25.09.2019

Er mailer fra Sinful kryptert?

Kryptering av mailer

Etter personvernforordningens krav, krypteres alle mailer fra Sinful som inneholder personfølsomme opplysninger igjennom TLS versjon 1.2., fra og med 1.januar 2019.

For at vi kan sende deg krypterte mailer, må mailtjenesten din også understøtte TLS 1.2 eller nyere. Hvis ikke, kan vi f.eks. ikke sende deg ordrebekreftelser direkte til mailadressen din.

Når du legger inn en bestilling hos oss, starter følgende prosess derfor automatisk:

- Systemet vårt sjekker om mailserveren din understøtter mailer som er kryptert med minimum TLS 1.2.
- Hvis mailserveren understøtter TLS 1.2, sendes ordrebekreftelsen automatisk direkte til innboksen din.
- Hvis mailserveren din ikke understøtter TLS 1.2, forhindrer systemet at ordrebekreftelsen sendes automatisk til mailen din, og derfor sender vi i stedet følgende mailer til deg:

- Hvis du har oppgitt et telefonnummer i bestillingen din, sender vi deg en mail med en link som du skal klikke på. Deretter mottar du en SMS fra Mcompany med en verifiseringskode, som du skal skrive inn på siden. Heretter kan du se ordrebekreftelsen din.
- Hvis du ikke har oppgitt telefonnummeret ditt i bestillingen, sender vi en mail med kontaktopplysningene våre, sånn at du kan kontakte oss for å få tilgang til ordrebekreftelsen din.

Ettersom ordrebekreftelsen per definisjon inneholder personfølsomme opplysninger, er vi forpliktet til å beskytte innholdet gjennom å kryptere det. For din egen sikkerhets skyld anbefaler vi derfor også, at du sikrer deg at mailtjenesten du benytter understøtter mailer kryptert med TLS 1.2 eller nyere.

De mest brukte mailtjenestene, sånn som Gmail, Microsoft Outlook (inkludert Hotmail og Live) og Yahoo understøtter alle TLS 1.2 eller nyere som standard. Hvis du benytter en av disse, vil du derfor uten problemer kunne motta krypterte mailer og ordrebekreftelser fra Sinful.

Du kan lese mer om beskyttelse av personlige opplysninger i Sinfuls persondatapolitikk.

Om du har spørsmål, er du alltid velkommen til å kontakte oss.

Kontakt oss
Kontakt oss

Kontakt oss

Vi står klare til å hjelpe deg.

Presse

Vår telefontid er alle hverdager fra kl. 8.00 til 21.00, helger fra 10.00 til 18.00. Du er også velkommen til å kontakte oss på mail. Vi bestreber oss på å besvare alle mailhenvendelser så raskt som mulig. I åpningstiden svarer vi på mail innenfor få timer.

Kundeservice telefon
21 98 88 81

Kundeservice mail
service@sinful.no

Sinfuls returadresse
Alfasetveien 24
0024 Oslo
Norge

 

Menu

Kontakt kundeservice

Tlf. 21 98 88 81

Åpent inntil kl. 21.00

service@sinful.no