Kjøpsbetingelser

Om selskapet

www.sinful.no eies og administreres av Sinful ApS
Org.nr.: 913397045 MVA

Adresse:

Sinful ApS / Mcompany ApS
Postens Godssenter
Alfasetveien 24
0024 Oslo

Tlf: +47 21 98 88 81

Alle priser på produktene hos Sinful.no er angitt i norske kroner (NOK) og er inklusiv moms og avgifter, men eksklusiv frakt. Alle priser er dagspriser.

Når du handler på Sinful.no inngås avtaler på norsk. 

Betaling

Sinful.no aksepterer betaling via:

- VISA, Mastercard, Maestro og Masterpass
- PayPal
- Vipps 
- Klarna

Ved bruk av betalingskort vil kjøpssummen først bli trukket på din konto når varene sendes. 
Betaler du med PayPal er du forsikret i visse tilfeller (les mer her).

Når du handler hos oss gjemmer vi kun de opplysningene som er nødvendige for å få levert den bestile varen. Vi har ikke mulighet til å videregi kontaktopplysninger, trekke et belæp to ganger eller lignende. Du kan lese mer om netthandel her.

Vi bruker cookies bl.a. for å gi deg en bedre kjøpsopplevelse, og vi er forpliktet til å sørge for at opplysningene dine er sikret. Les mer om hvordan vi bruker cookies her.

Angrerett

Som forbruker har du 14 dagers angrerett* på varer du har kjøpt på nettet, men hos Sinful har du opp til 365 dagers returrett.

365 dagers begrenset returrett

Hos oss har du mulighet til å angre kjøpet ditt i opp til 365 dager. Her gjelder en begrenset angrerett*. Det betyr at du etter avtale med kundeservice kan returnere en uåpnet vare, så lenge produktet er i samme kvalitet, mengde og stand som du mottok den i. Det betyr blant annet at matvarer, glidekremer, batterier osv. skal returneres uåpnet, og før holdbarhetsdatoen går ut. Videre skal varen og emballasjen returneres i samme stand som da du mottok den. Orginalemballasjen skal vedlegges i uskadet stand.

*Av hygieniske årsaker, bortfaller returretten på intime produkter når emballasjen er brudt. Hvis du bryter forseglingen på varer som av helsemessige eller hygieniske årsaker ikke er egnet til å bli returnert, mister du returretten. Varer som ikke er til intim bruk, kan pakkes opp, så lenge du kan returnere dem i samme stand og mengde som ved mottakelse. Returretten bortfaller også hvis du bruker varen på en måte som gjør at salgsverdien synker vesentlig.

Varens stand når du sender den i retur

Hvis varen (unntatt intimvarer) er åpnet eller prøvd ut over det som er beskrevet ovenfor, betrakter vi den som brukt. Dette betyr at du ved returnering  av varen kun vil få en del eller ingen ting av kjøpsbeløpet i retur, avhengig av varens handelsmessige verdi. Du kan for eksempel godt prøve undertøyet du har kjøpt, så lenge produktet kan returneres i samme stand og emballasje som da du mottok den.

Tilbakebetaling av kjøpsbeløpet

Hvis du angrer på ditt kjøp, får du refundert beløpet du har innbetalt til oss. Hvis varen har tapt verdi, trekker vi dette fra kjøpesummen. Hvis du benytter deg av angreretten, refunderer vi kjøpsbeløpet beløpet på de produktene vi har mottatt i retur, uten unødvendig forsinkelse og innen 14 dager. Vi gjennomfører tilbakebetalingen med samme betalingsmetode som du benyttet da du bestilte varen, med mindre du har gitt konkret uttrykk for ønske om noe annet. Vi gjennomfører tilbakebetalingen med samme betalingsmetode som du benyttet da du handlet hos oss, med mindre du har gitt uttrykk for annet.

Vi kan tilbakeholde tilbakebetalingen inn til vi har mottatt varen i retur.

Hvis du angrer på et kjøp, skal du ta kontakt med Sinful enten på mail eller telefon, på: 

Telefon: 21 98 88 81

Mail: service@sinful.no

Returvaren sendes til Sinfuls returadresse:

MCompany ApS v/ Postens Godssenter, Alfasetveien 24, 0024 OSLO

Sinful tar ikke imot pakker sendt med postoppkrav. Du betaler selv for frakten når du sender varer retur. 

Reklamasjon

Sinful tilbyr 24 måneders reklamasjonsrett i henhold til forbrukerkjøpsloven. Denne dekker mangler som konstateres ved normal bruk av varen. Det betyr at du enten kan få varen reparert, byttet, få pengene tilbake eller få et avslag i prisen, avhengig av den konkrete situasjonen.

Reklamasjonsretten gjelder ikke feil, skader og slitasje som har oppstått som en direkte eller indirekte følge av feilbetjening, dårlig vedlikeholdelse, vold eller uautoriserte inngrep. Reklamasjon over feil eller mangler skal meddeles Sinful.no innen rimelig tid etter at feilen eller mangelen er oppdaget, eller burde blitt oppdaget. Er reklamasjonen berettiget, refunderer vi fraktomkostningene i et rimelig omfang.

Varen skal alltid sendes tilbake i forsvarlig emballasje. Husk å få en kvittering for at du har sendt pakken, så vi kan tilbakebetale fraktomkostningene.

Hvis du oppdager feil eller mangler ved en vare, skal du opplyse oss om reklamasjonen over feilen senest 2 år etter at du har mottatt varen. Du skal raskest mulig, og senest 2 måneder etter at du har oppdaget feilen eller mangelen, opplyse oss om dette.

I tvilstilfelle og evt. tvister følger vi Forbrukerrådets avgjørelse.

Ved feil, mangler eller evt. om leveransen har uteblitt, bes du henvende deg til:

Telefon: 21 98 88 81

Mail: service@sinful.no

Vi mottar ikke pakker sendt pr. postoppkrav.  

I tillfelle av dekorter, returnerte varer eller forutbetalte varer som avbestilles før de er sendt, tilbakebetales hele eller deler av kjøpesummen. Refusjon skjer normalt ved tilbakebetaling til bankkortet ditt eller i sjeldne tilfeller via en bankoverføring. I disse tilfellene trenger Sinful.no bankopplysningene dine for å kunne gjennomføre tilbakebetalingen.

Persondatapolitikk

Ingen personfølsomme opplysninger som registreres på Sinful.no blir på noen som helst tidspunkt overdratt, solgt eller gjort tilgjengelig for en tredjepart. Alle informasjoner oppbevares på ansvarlig vis, og er kun tilgjengelige for betrodde medarbeidere hos Sinful.no.

I tråd med personvernforordningens krav pr. 1. januar 2019, krypterer vi dessuten mailer som inneholder personfølsomme opplysninger, herunder ordrebekreftelser, ved bruk av TLF versjon 1.2 eller nyere. Les mer om kryptering av mailer her

Ca 14 dager etter at man har handlet hos Sinful.no vil man motta en mail med en invitasjon om å anmelde produktet/produktene man har kjøpt. Det er helt frivillig om man vil skrive en anmeldelse. Hvis du vil gi en anmeldelse, har du som kunde mulighet for å benytte et valgfritt navn. Mailadressen som benyttes blir kun brukt til å kontakte vinneren av “månedens beste kundeanmeldelse” som belønnes med et gavekort på 500kr til webshoppen vår.

For at du kan inngå en kjøpsavtale med oss, har vi behov for følgende opplysninger:

Ditt navn, adresse, tlf. nr og mailadresse.

Vi registrerer og gir personopplysningene dine videre, for å kunne levere varen til deg. Vi bruker dessuten cookies bl.a. for å gi deg en bedre kjøpsopplevelse, og vi er forpliktet til å sørge for at opplysningene dine er sikret. Les mer om vår bruk av cookies her.

I tillegg registrerer vi den IP-adressen du foretar kjøpet fra. Denne informasjonen benyttes normalt sett ikke til noe, men kan benyttes i forbindelse med en evt. politietterforskning. IP-adressen oppbevares så lenge det er behov for det i en eventuell politietterforskning. Alle falske bestillinger vil bli politianmeldt.

Den dataansvarlige for Sinful.no er SINFUL ApS. Direktøren og de ansatte i SINFUL ApS har tilgang til de opplysningene som registreres om deg. Som registrert hos SINFUL ApS har du alltid rett til å gjøre en innsigelse mot denne registreringen. Disse rettighetene har du etter Persondataloven, og en henvendelse i forbindelse med dette kan rettes til SINFUL ApS via mail til service@sinful.no. Du kan lese hele vår Persondatapolitikk her

Levering

Sinful sørger for levering med PostNord eller Bring til mottakeren på den raskest mulige måten. Rettidig levering forutsetter at PostNord eller Bring overholder sin del av leveringsavtalen. Skulle det oppstå forsinkelser hos PostNord eller Bring, vil dette også forsinke leveringen avvikende fra den oppgitte leveringsdatoen vi har oppgitt. PostNords kvalitetsmål for leveringssikkerhet er 99% for pakkepost. Bemerk at disse prosentsatsene er gjennomsnittlige, og vil dekke over store lokale og tidsbegrensede variasjoner.

I tilfeller hvor det er store forsinkelser (som flere dager) eller desidert uteblevne leveringer, sender Sinful selvfølgelig en ny leveranse uten omkostninger for deg. 

Alle leveringer sendes med PostNord eller Bring, og koster fra 79 kr. Ved bestillinger over 800 kr er det gratis frakt til Post i butikk eller hjemmelevering. Prisen bestemmes ut i fra vekten på pakken din, og kan ses på check out-siden. Leveringstiden som oppgis her, er den forventede leveringstid opplyst av PostNord eller Bring.

Husk at du som forbruker har rett til å oppheve et kjøp og få penge i retur hvis det oppstår forsinket levering. Leveringen skal ifølge Kjøpeloven skje senest 30 dager etter du har bestilt en vare, med mindre annet er avtalt. Dette gjelder både bestillinger i fysiske butikker og på nettet. Hvis du i dette tilfellet ønsker å oppheve kjøpet, har du rett til å få pengene i retur innen 14 dager.

Det kan oppstå forsinkelser f.eks. i forbindelse med fortolling, som Sinful ikke kan stilles ansvarlig for.

Opplysning om klagemuligheter

En klage over en vare eller en tjeneste kjøpt hos oss kan inngis til Forbrukerrådet, https://www.forbrukerradet.no/klageguide/. EU-kommisjonens online klageportal kan også benyttes. Klage kan sendes inn her: http://ec.europa.eu/odr.

Ved levering av en klage skal du oppgi vår e-mailadresse service@sinful.no.

Hvis eventuelle tviste skulle oppstå, følger vi Forbrukerrådets avgjørelse. 

Handelsbetingelsene ble sist oppdatert den 22.11.2018. 

 

Standardskjema for angrerett

(Dette skjema fylles kun ut og returneres til oss hvis angreretten gjelder)

Til: 

MCompany ApS v/ Postens Godssenter,

Alfasetveien 24, 0024 OSLO

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker å benytte meg av angreretten i forbindelse med min kjøpsavtale om følgende varer/tjenesteytelser:

__________________________________________________________________________________

Bestilt den: _______________________________ Mottatt den: _______________________________

Forbrukerens navn: ______________________________________________________________________

Forbrukerens adresse:  ___________________________________________________________________

Forbrukerens underskrift: _________________________________________   Dato: _________________

(underskrift er kun nødvendigt hvis skjemaet innsendes i papirform)