Kjøpsbetingelser

Om selskapet

www.sinful.no eies og administreres av Mcompany ApS
VAT: 913397045 MVA (CVR: DK32887848)

Adresse:

Sinful ApS / Mcompany ApS
Postens Godssenter
Alfasetveien 24
0024 Oslo

Tlf: +47 21 98 88 81

Alle priser på produktene hos Sinful.no er angitt i norske kroner (NOK) og er inklusiv moms og avgifter, men eksklusiv frakt. Alle priser er dagspriser.

Når du handler på Sinful.no inngås avtaler på norsk. 

Betaling

Sinful.no aksepterer betaling via:

- VISA, Mastercard, Maestro og Masterpass
- PayPal
- Vipps 
- Klarna

Ved bruk av betalingskort vil kjøpssummen først bli trukket på din konto når varene sendes. 
Betaler du med PayPal er du forsikret i visse tilfeller (les mer her).

Når du handler hos oss gjemmer vi kun de opplysningene som er nødvendige for å få levert den bestile varen. Vi har ikke mulighet til å videregi kontaktopplysninger, trekke et belæp to ganger eller lignende. Du kan lese mer om netthandel her.

Vi bruker cookies bl.a. for å gi deg en bedre kjøpsopplevelse, og vi er forpliktet til å sørge for at opplysningene dine er sikret. Les mer om hvordan vi bruker cookies her.

Klarnas betalingsmetoder
I samarbeid med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sweden, tilbyr vi følgende betalingsmetoder. Betalingen går alltid direkte til Klarna.

Faktura: Forfallsdato er 14 dager etter at varene er sendt avsted. Fakturavilkårene finner du her.

Konto: Klarna Konto er en rammekreditt fra Klarna som gir forbrukere mulighet til å betale sine kjøp i månedlige avdrag med 1/24 (minimum 95 NOK) av totalbeløpet. Mer informasjon om Klarna Konto samt alminnelige fakturavilkår og standardiserte europeiske opplysninger om forbrukerkreditt finner du her.

Du finner mer informasjon om Klarna her og du kan lese brukervilkårene deres her. Bruken av slike opplysninger reguleres i samsvar med gjeldende personvernlovgivning og Klarnas personvernerklæring.

Aldersgrense

For å kunne handle hos Sinful, skal du være fylt 18 år. 

Bruksanvisninger

Hvis et produkt krever en bruksanvisning, vil denne følge med produktet. Er du fremdeles i tvil om hvordan produktet skal brukes, kan du kontakte kundeservice på telefon 21 98 88 81 eller e-post: service@sinful.no

Angrerett

Som forbruker har du 14 dagers angrerett* på varer du har kjøpt på nettet, men hos Sinful har du opptil 365 dager*.

Ønsker du å angre et kjøp, kan du benytte vårt angrerettskjema som du finner vedlagt i ordrebekreftelsen din. 

365 dagers begrenset returrett

Hos oss har du mulighet til å angre kjøpet ditt i opptil 365 dager. Her gjelder en begrenset angrerett*. Det betyr at du kan returnere en vare, så lenge produktet er i samme kvalitet, mengde og stand som du mottok den i. Det betyr at bla. spiselige varer, glidemidler, batterier osv. skal returneres uåpnet og før utløpsdatoen.

I tillegg skal varen og emballasjen returneres i samme stand som da du mottok den. Orginalemballasjen skal vedlegges i uskadet stand.

*Av hygieniske årsaker bortfaller returretten på intime produkter ved åpning av produktets emballasje. Hvis du bryter forseglingen på varer som av hygiene- eller helsemessige årsaker ikke er egnet til å bli returnert, mister du derfor returretten. Varer som ikke er til intim bruk kan du godt pakke ut, hvis du kan returnere varene i samme stand og mengde som da du mottok dem. Du mister også returretten hvis du bruker varen på en måte som vesentlig reduserer varens salgsverdi.

Varens stand når du returnerer den

Hvis varen (med unntak av intimvarer) er åpnet eller prøvd ut over det som er beskrevet ovenfor, anser vi den som brukt. Dette betyr at du ved returnering av kjøpet kun får en del eller intet av kjøpsbeløpet tilbake, avhengig av varens handelsmessige verdi. Du kan for eksempel gjerne prøve undertøy som du har kjøpt, så lenge det kan returneres i samme stand og emballasje som da du fikk det.

Tilbakebetaling av kjøpsbeløpet

Hvis du angrer kjøpet ditt, får du refundert det beløpet du har betalt til oss. I tilfellet av verditap som du er ansvarlig for, trekker vi dette fra kjøpesummen. 

Hvis du benytter deg av angreretten, refunderer vi kjøpsbeløpet på de returnerte varene, uten unødvendig forsinkelse og innen 14 dager etter at vi har mottatt varene. Vi gjennomfører tilbakebetalingen med samme betalingsmetode som du benyttet da du bestilte varene, med mindre du har gitt konkret uttrykk for ønske om noe annet.

Vi kan tilbakeholde tilbakebetalingen inntil vi har fått varene i retur. Husk å få en kvittering på at du har sendt pakken, da denne tjener som bevis på din returnering.

Hvis du er usikker på hvordan du benytter deg av angreretten, kan du kontakte kundeservice: 

E-post: service@sinful.no
Telefon: 21 98 88 81

Returvaren sendes til:

MCompany ApS v/ Postens Godssenter, Alfasetveien 24, 0024 OSLO

Sinful tar ikke imot pakker sendt med postoppkrav. Du betaler selv for frakten når du sender varer i retur. Vi tilbyr ikke returetiketter.

Reklamasjon

Sinful tilbyr 24 måneders reklamasjonsrett i henhold til forbrukerkjøpsloven. Denne dekker mangler som konstateres ved normal bruk av varen. Det betyr at du enten kan få varen reparert, byttet, eller få et avslag i prisen, avhengig av den konkrete situasjonen.

Reklamasjonsretten gjelder ikke feil, skader eller slitasje som er oppstått som en direkte eller indirekte følge av feilbruk, dårlig vedlikeholdelse, vold eller uautoriserte inngrep.

Reklamasjoner gjeldende feil og mangler skal meddeles Sinful innenfor rimelig tid etter at feilen eller mangelen er oppdaget, eller burde vært oppdaget. Kontakt vennligst kundeservice med evt. dokumentasjon av feilen eller mangelen i form av bilde eller video. Vi kontakter deg etterfølgende med ytterligere instruksjoner.

Når du handler hos Sinful har du alltid 2 års reklamasjonsrett. Det vil si at du har 2 år fra du mottok varen(e) på deg til å reklamere over eventuelle feil eller mangler. Du skal derimot gi oss beskjed raskest mulig, og senest 2 måneder etter at du oppdaget feilen/mangelen, om at du vil reklamere varen(e).

I tvilstilfelle og evt. tvister følger vi Forbrukerrådets avgjørelse.

Ved feil, mangler eller evt. uteblitt levering, bes du henvende deg til:

E-post: service@sinful.no
Telefon: 21 98 88 81

Sinful mottar ikke pakker sendt med postoppkrav.

Ved reklamasjon har du som utgangspunkt rett til å få erstattet den kjøpte varen med et tilsvarende produkt. Har du en avtale med kundeservice om at du får tilbake penger i forbindelse med din reklamasjonen, vil tilbakebetalingen skje innen 14 dager etter at vi har fått varen i retur.

Personvernerklæring

Du kan lese hele personvernerklæringen vår her

Levering

Sinful sørger for levering med PostNord eller Bring til mottakeren raskest mulig etter at varene er bestilt. Rettidig levering forutsetter at PostNord eller Bring overholder sin del av leveringsavtalen. Skulle det oppstå forsinkelser hos PostNord eller Bring, vil dette også forsinke leveringen i forhold til den leveringsdato vi har oppgitt. PostNords kvalitetsmål for leveringssikkerhet er minst 99% for pakkepost. Vær oppmerksom på at denne prosentsatsen er gjennomsnittlig, og vil dekke over store lokale og tidsbegrensede variasjoner.

I tilfeller med svært forsinkede (mange dager) leveringer eller leveringer som uteblir, sørger Sinful selvfølgelig for en ny levering uten omkostninger for deg.

Alle leveringer sendes med PostNord eller Bring, og koster fra 79 kr. Fraktprisen bestemmes ut i fra vekten på pakken din og hvor den sendes til. Ved bestillinger over 800 kr får du gratis frakt til nærmeste postkontor/post i butikk. Leveringstiden er den forventede leveringstid opplyst av PostNord eller Bring.

Husk at du som forbruker har rett til å oppheve et kjøp og få pengene i retur hvis levering er forsinket. Leveringen skal ifølge Kjøpeloven skje senest 30 dager etter du har bestilt en vare, med mindre annet er avtalt. Dette gjelder både bestillinger i fysiske butikker og på nettet. Hvis du i tilfellet av forsinket levering ønsker å oppheve kjøpet, har du rett til å få pengene i retur innen 14 dager.

Vær oppmerksom på at det kan oppstå forsinkelser i forbindelse med f.eks. fortolling, som Sinful ikke kan stilles ansvarlig for.

Opplysning om klagemuligheter

En klage over en vare eller en tjeneste kjøpt hos oss kan innsendes til Forbrukerrådet, Fred Olsens gate 1, 0152 Oslo, https://www.forbrukerradet.no/klageguide/.

EU-kommisjonens nettbaserte klageportal kan også benyttes. Det er særlig relevant hvis du er bosatt i et EU-land. Klage kan sendes inn her: http://ec.europa.eu/odr.

Ved innsendelse av en klage skal du oppgi vår e-postadresse service@sinful.no.

Hvis eventuelle tvister skulle oppstå, følger vi Forbrukerrådets avgjørelse. 

Kjøpsbetingelsene er senest oppdatert 14.08.2020.

 

Standardskjema for angrerett

(Dette skjema utfylles og returneres kun hvis angreretten gjelder)

Til: 

MCompany ApS v/ Postens Godssenter,

Alfasetveien 24, 0024 OSLO

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker å benytte meg av angreretten i forbindelse med min kjøpsavtale om følgende varer/tjenesteytelser:

__________________________________________________________________________________

Bestilt den: _______________________________ Mottatt den: _______________________________

Forbrukerens navn: ______________________________________________________________________

Forbrukerens adresse:  ___________________________________________________________________

Forbrukerens underskrift: _________________________________________   Dato: _________________

(underskrift er kun nødvendig hvis skjemaet innsendes i papirform)