Kjøpsbetingelser

Om selskapet

www.sinful.no eies og administreres av
Sinful ApS
Org.nr.: 913397045 MVA

Adresse:

Sinful ApS / Mcompany ApS
Postens Godssenter
Alfasetveien 24
0024 Oslo

Tlf: +47 21 98 88 81

Alle priser på produktene hos Sinful.no er angitt i norske kroner (NOK) og er inklusiv moms og avgifter, men eksklusiv forsendelse.

Man må være over 18 år for å handle hos Sinful.no.

Angrerett

Som forbruker har du 14 dagers angrerett* på varer du har kjøpt online, men hos Sinful har du opp til 365 dager.

365 dagers angrerett
Hos oss har du mulighet til å angre kjøpet ditt i opp til 365 dager. Her gjelder en begrenset angrerett*. Det betyr at du etter avtale med kundeservice kan returnere varen, og at produktet skal være i samme kvalitet, mengde og stand som du mottok den i. Det betyr blandt andet at fødevarer, glidekremer, batterier osv. skal returneres uåpnet, og før utløpsdatoen. Videre skal varen og emballasjen returneres i samme stand som da du mottok den. Orginalemballasjen skal vedlegges i uskadet stand. *Av hygieniske årsaker, bortfaller returretten på intime produkter når emballasjen er brudt. Dvs. du mister retten til å returnere varen, hvis du bryter forseglingen på varer som av helsemessige, eller hygieniske, årsaker ikke er egnet til å bli returnert. Varer som ikke er til intim bruk, kan pakkes opp, så lenge du kan returnere dem i samme stand og mengde som ved mottakelse. Angreretten bortfaller også hvis du bruker varen på en måte som gjør at salgsverdien synker vesentlig.

Varens stand ved retur
Hvis varen (unntatt intimvarer) er åpnet eller prøvd, ut over det som er beskrevet ovenfor, betrakter vi den som brukt. Dette betyr at hvis du angrer, vil du kun få en del eller ingen ting av kjøpsbeløpet i retur, avhengig av varens handelsmessige verdi. Dvs. at du for eksempel gjerne må prøve undertøyet du har kjøpt, så lenge produktet kan returneres i samme stand og emballasje som da du mottok den.

Tilbakebetaling av kjøpsbeløpet
Hvis du angrer på ditt kjøp, får du refundert hele det beløpet du har handlet for. Hvis varen har tapt verdi som følge av din håndtering av varen, trekker vi dette fra beløpet. Hvis du benytter deg av angreretten, refunderer vi beløpet du har handlet  for på de produktene du har sendt i retur, uten unødvendig forsinkelse.

Vi gjennomfører tilbakebetalingen med samme betalingsmetode som du benyttet da du handlet hos oss, med mindre du har gitt uttrykk for annet. Vi kan holde tilbake tilbakebetalingen, inn til vi har mottatt returvaren.

Hvis du angrer på kjøpet ditt, skal varen sendes til:
MCOMPANY ApS,
Postens Godssenter,
Alfasetveien 24,
0024 Oslo.

Sinful tar ikke imot pakker sendt med postoppkrav. Du skal selv betale for frakten når du sender retur. 

Reklamasjoner

Ved feil eller mangler på en vare yter Sinful.no to års reklamasjonsrett i henhold til forbrukerkjøpsloven. Dette dekker omfattende mangler som har oppstått gjennom normal bruk av varen, eller ved mottak. Du kan få varen reparert, byttet til ny, pengene tilbake eller et avslag i prisen, alt etter den konkrete situasjon.

Reklamasjonsretten dekker ikke feil, skader og slitasje som har oppstått som en direkte eller indirekte følge av feilbetjening, manglende vedlikeholdelse, vold eller uautoriserte inngrep.

Reklamasjon av feil eller mangler skal meddeles Sinful.no innen rimelig tid etter at feilen eller mangelen har blitt oppdaget, eller burde ha blitt oppdaget. I forbindelse med reklamasjonssaker, dekker Sinful.no returkostnader i rimelig omfang.

Ved feil, mangler, eller uteblitt leveranse, ber vi deg kontakte oss. E-mail: service@sinful.no eller telefon: 21 98 88 81. 

Vi gjør oppmerksom på av Sinful.no ikke aksepterer pakker sendt som postoppkrav.

Ved nedsatte varer, returnerte varer, eller forhåndsbetalte varer som avbestilles før varene har blitt sendt fra vårt lager, vil det ytes en hel eller delvis refusjon av kjøpesummen. Refusjon vil normalt skje gjennom tilbakeførsel til ditt betalingskort eller i noen tilfeller gjennom en bankoverførsel. Sinful.no vil i så tilfelle ha bruk for kontonummer til din bankkonto.

Persondatapolitikk

Ingen sensitive opplysninger registrert hos Sinful.no vil på noe tidspunkt bli overdratt, solgt, eller på annen måte gjort tilgjengelig for en tredjepart. Alle kundeopplysninger og transaksjonsdata oppbevares forsvarlig sikret og er utelukkende tilgjengelige for betrodde medarbeidere hos Sinful.no.

Ca. 14 dager etter man har foretatt et kjøp hos Sinful.no mottar man en e-post med en invitasjon til å skrive en kundeserviceanmeldelse på Trustpilot eller en invitasjon til å skrive en brukeranmeldelse av produktet eller produktene du har kjøpt gjennom Sinful.no. Å skrive en brukeranmeldelse er naturligvis helt frivillig. Ved registrering av en brukeranmeldelse kan man selv bestemme navnevisningen for anmeldelsen og e-post adressen brukes kun til å kontakte vinneren av "Månedens beste anmeldelse" som vi belønner med et gavekort på 500 kr til bruk på vår nettside.

I forbindelse med elektroniske betalinger bruker vi en sikker kryptert forbindelse gjennom vårt nettbutikkssystem. Nettbutikken benytter seg av "cookies" til å registrere din handlevogn. En "cookie" er betegnelsen for en liten informasjonsfil som lagres på din PC gjennom din nettleser. Denne filen lar oss gjenkjenne deg når du besøker nettsiden, og holder oversikt over hvilke varer du har i din handlevogn.

I kjøpsprosessen innhenter vi opplysninger om navn, adresse og e-postadresse. Disse opplysingene brukes kun i forbindelse med ordrebehandlingen og for å sende ut den tidligere omtalte invitasjonen til å utfylle en produktanmeldelse. Informasjonen overføres og lagres elektronisk i kryptert form og lagres i fem år, hvilket samsvarer med personopplysningsloven og bokføringsloven. Selve kjøpsavtalen vil ikke lagres hos Sinful.no på en måte som gjør det mulig å senere logge inn og se eller endre status.

Ut over overnevnte lagrer vi også IP-adressen som anvendes ved bestilling av varer. Normalt kommer ikke denne data til anvendelse, men kan brukes i forbindelse med eventuelle politietterforskninger. IP-adressen oppbevares så lenge det er nødvendig av hensyn til etterforskningen. Sinful.no politianmelder alle forsøk på svindel og falske bestillinger.

Man kan etter eget ønske registrere sin e-postadresse til Sinful.no's nyhetsbrev, hvilket betyr at man løpende vil motta nyheter og annen informasjon fra Sinful. Du kan når som helst av- og påmelde deg denne tjenesten. Jfr. personopplysningsloven vil vi på forespørsel oversende kopi av våre registrerte kundeopplysninger og ved eventuelle innsigelser vil vi foreta sletting av opplysninger i det omfang som ønskes.  

Daglig leder og de ansatte i MCompany ApS har tilgang til de lagrede kundeopplysninger. Som registrert kunde hos MCompany ApS, har du alltid rett til å gjøre innsigelser mot registreringen. Du har også rett til innsikt i hvilke opplysninger som er registrert om deg. Disse rettighetene sikres gjennom personopplysningsloven, og henvendelser i forbindelse med persondataspørsmål bes sendes til Sinful ApS via e-post til service@sinful.no.

Betaling

Sinful.no aksepterer betaling via:

- VISA, Mastercard, JCB og VISA Electron
- Klarnafaktura

Ved bruk av betalingskort vil kjøpssummen først bli trukket på din konto når varene er pakket hos oss og er klar til avsendelse. Sinful.no krypterer dine kortopplysninger med en SSL-protokoll,(secure socket layer) hvilket betyr at det er kun er NETS som har tilgang til informasjonen. Hverken Sinful.no, eller noen tredjeparter, har tilgang til ditt kortnummer eller annen data fra behandling av transaksjonen.

Dersom du betaler med Mastercard eller VISA Electron og vil heve kjøpet kan du oppleve at beløpet er reservert hos kortutsteder i opp til 30 dager. Det kan hverken Sinful.no eller Nets gjøre noe med. Reservasjonen kan ikke slettes av andre enn din egen bank.

Nå du betaler med betalingskort er du alltid sikret mot misbruk. Det er mulig å avvise en betaling når du mottar din betalingsoversikt. Dersom ditt betalingskort blir misbrukt i en webshop som benytter seg av SSL-kryptering har du ingen selvrisko. På den måten er du faktisk bedre sikret enn hvis ditt kort misbrukes i en fysisk butikk, hvor du har en selvrisiko på 1200 kr når betalingskortet misbrukes ved bruk av PIN-koden.

Levering

Sinful.no sender bestilte varer med Bring og velger den transportmetoden som gir raskest mulig leveranse i henhold til avtalen. Levering til tiden avhenger av at Bring overholder egne tidsfrister. I tilfelle forsinkelser i løpet av transporten vil dette forsinke din mottagelse av varen tilsvarende.

Sinful.no er ikke ansvarlig for forsinkelser som skyldes transportør. I tilfeller av svært forsinkede eller uteblitte varer vil Sinful.no naturligvis sende deg ny vare gratis.

Alle leveranser sendes med Bring, er sporbare og koster 79 kr i frakt. Handler du for over 800 kr vil Sinful.no spandere fraktkostnadene.

Leveringstiden er den forventede leveringstid oppgitt fra Bring. Sinful.no fraskriver seg ansvar for forsinkelser med fortolling, feilleveranser eller andre transportrelaterte problemer. 

Opplysning om klagemuligheter

En klage over en vare kjøpt hos oss eller tjenesteytelse, kan leveres til EU-Kommisjonens online klageportal. Det er særlig relevant hvis du er forbruker med bopæl i et annet EU-land.

Klage kan sendes her: http://ec.europa.eu/odr.

Ved levering av en klage skal du angi vår e-mailadresse service@sinful.no.