Returnering og refundering
Hvordan får jeg mitt produkt til å virke?

Tips til å hjelpe produktet ditt i gang

Hvis du har problemer med å få et produkt til å virke, har vi her samlet et par tips til hva du kan gjøre. Husk også at vi alltid sitter klare til å hjelpe deg med å komme videre.


Nye produkter

Når du skal bruke et produkt for første gang, så husk å sjekke:

Hvis produktet går på batterier

- Er batterierne satt korrekt i?
- Hvis de ikke er inkludert i produktet, skal du selv sørge for å kjøpe og sette inn korrekte batterier.
- Hvis det følger batterier med, vil det ofte være en liten papir- eller plaststrimmel mellom batteriet og batterikammeret, som forhindrer batteriet i å gå tom før det blir tatt i bruk. Denne strimmel skal fjernes for at produktet kan virke.
- Oppladbare produkter kan noen ganger også ha en separat fjernbetjening som bruker batterier, som du skal sette i for at selve produktet virker.

Hvis produktet er oppladbart

Har du ladet opp produktet? Oppladbare produkter skal som regel lades helt opp, før du kan bruge dem første gang.

Har produktet en tastelås?

Sjekk i manualen som fulgte med produktet om produktet har en tastelås. Det kan være at låsen er skrudd på som standard, og at det derfor kan være nødvendig å skru den av, før du kan bruke produktet.

Vedlikehold

Du kan bidra til å forlenge levetiden på sexleketøyet ditt ved å rengjøre og vedlikeholde det jevnlig. For de fleste produkter er det derfor en god ide både å rengjøre produktet med varmt vann og bruke en sexleketøyrens, hver gang du har brukt det. Det sikrer samtidig en god hygiene.

Til de aller fleste produkter anbefales det å bruke glidekrem sammen med produktet, og for noen er det nødvendig for å unngå å ødelegge materialet. Det er generelt viktig å sørge for at glidekremen du bruker passer til materialet leketøyet er laget av, før bruk.

Produkter som er laget av materialer som imiterer ekte hud, f.eks. TPE, skal vedlikeholdes med et pulver som bevarer materialets myke overflate.

Husk at du alltid skal sjekke produktets brukermanual eller detaljene på produktsiden her i shoppen, om det er noe særlig du skal gjøre for å vedlikeholde det.

Eldre sexleletøy

Når du har hatt glede av sexleketøyet ditt en god stund, kan det noen ganger trenge litt førstehjelp å komme i gang igjen.

Har du prøvd å sette inn nye batterier i produktet?
Ofte vil produktet virke igjen hvis du prøver med helt nye batterier.

Er batteriene satt i korrekt?
Mange produkter vil enten virke sporadisk eller ikke virke i det hele tatt, hvis batteriene ikke er satt i korrekt. Prøv å snu batteriene.

Har du prøvd å lade opp produktet ditt i minimum 12 timer?
Hvis produktet ditt er oppladbart og ikke vil skru seg på, kan det være en god idé å prøve å la det lade opp i 12 timer. Dette gjelder både helt nye og ubrukte produkter, og også produkter som har virket fint tidligere.

Har du skrudd av tastelåsen?
Hvis produktet ditt er oppladbart, vil det ofte være en form for tastelås som skal deaktiveres før produktet ditt virker. Hvordan du deaktiverer tastelåsen står i den manualen som følger med produktet.

Produktet mitt virker fremdeles ikke

Hvis ikke noe av dette har løst problemet ditt, står vi klare til å hjelpe deg. Kontakt oss.

Sinful har 24 måneders reklamasjonsrett i henhold til kjøpsloven. Reklamasjonsretten dekker ikke ved feil, skader eller slitasje som direkte eller indirekte har oppstået som følge av feil betjening, manglende vedlikeholdelse, vold eller uautoriserte inngrep. Se våre kjöpsbetingelser.

Hvordan returnerer jeg et produkt?

Sånn returnerer du et produkt

Hos oss kan du returnere en uåpnet pakke eller enkelte ubrukte produkter i opptil 365 dager*.

*Av hygieniske årsaker bortfaller returretten på intime produkter ved åpning av produktets emballasje. Hvis du bryter forseglingen på varer som av hygiene- eller helsemessige årsaker ikke er egnet til å bli returnert, mister du derfor returretten. Varer som ikke er til intim bruk kan du godt pakke ut, hvis du kan returnere varene i samme stand og mengde som da du mottok dem. Du mister også returretten hvis du bruker varen på en måte som vesentlig reduserer varens salgsverdi.

Returner hele bestillingen eller en enkelt vare

Du kan returnere varen(e) til oss på følgende måter:

- unnlate å hente varen(e) på utleveringsstedet. Heretter returneres varen(e) til oss uten omkostninger for deg.
- selv returnere de(n) ubrukte varen(e) til oss innenfor angreretten på 14 dager eller innenfor returretten på 365 dager, som gjelder fra den dagen du bestilte varen(e). Du betaler selv for returfrakten.

Har du spørsmål til ovenstående, er du velkommen til å kontakte oss.

Sånn gjør du hvis du angrer kjøpet ditt

Du kan returnere varer som er ubrukte eller uåpnede. Hvis du benytter deg av returretten din for hele eller deler av kjøpet ditt, skal du gjøre følgende:

- fyll ut returskjemaet og send det til service@sinful.no. Varen(e) sendes til Mcompany ApS v/ Postens Godssenter, Alfasetveien 24, 0024 OSLO.
- alternativt kan skjemaet for angrerett printes ut eller skrives av for hånd, og legges i pakken som du sender til oss.
- du bærer selv risikoen for varens stand inntil vi får den i retur på vår adresse. Derfor bør du sørge for å pakke inn varen(e) forsvarlig.
- du bærer selv kostnadene for varens returforsendelse. Vi tilbyr ikke returetiketter når du benytter deg av returretten din.

NB! Vi gjør oppmerksom på at vi ikke tar imot pakker sendt med postoppkrav. Vi mottar kun pakker som er sendt direkte til vår adresse, og du betaler selv for returfrakten. 

Tilbakebetaling

Når du benytter deg av angreretten på 14 dager, skjer tilbakebetalingen senest 14 dager etter at vi har fått varen(e) i retur.

Når du benytter deg av Sinfuls 365 dagers returrett, skjer tilbakebetalingen når vi har mottatt varen(e) og kontrollert at de(n) lever opp til betingelsene for at returretten kan benyttes.

Les mer om tilbakebetaling her.

Har du spørsmål til ovenstående, er du velkommen til å kontakte oss.

Reklamasjonsfrist

Når du handler hos Sinful har du alltid 2 års reklamasjonsrett. Det vil si at du har 2 år fra du mottok varen(e) til å reklamere over eventuelle feil eller mangler.

Du skal derimot gi oss beskjed raskest mulig, og senest 2 måneder etter at du oppdaget feilen/mangelen ved varen(e), om at du vil reklamere varen(e).

I tvilstilfelle og eventuelle tvister følger vi Forbrukerrådets avgjørelse.

Sånn gjør du hvis du vil reklamere kjøpet ditt

Hvis du ønsker å benytte deg av reklamasjonsretten, skal du gjøre følgende:

- henvende deg til kundeservice på service@sinful.no
- heretter vil vi informere deg om prosessen videre.

Hvor lenge kan jeg returnere en vare?

365 dagers begrenset returrett

Som forbruker har du rett til å angre et kjøp du har gjort over nettet innenfor 14 dager. Hos Sinful har du opptil 365 dagers begrenset returrett*.

365 dagers begrenset returrett

Hos oss har du mulighet for å returnere varer i opptil 365 dager fra kjøpsdato. Dette er en begrenset returrett*. Det betyr at du kan returnere en uåpnet vare, så lenge produktet har samme kvalitet og mengde, og er i samme stand som da du mottok den. Det vil si at bl.a. spiselige produkter, glidemidler, batterier o.l. skal returneres uåpnet og før utløpsdatoen.

I tillegg skal varen og emballasjen returneres i samme stand som da du mottok den. Originalemballasjen skal sendes med i uskadet tilstand.

*Av hygieniske årsaker bortfaller returretten på intime produkter ved åpning av produktets emballasje. Hvis du bryter forseglingen på varer som av hygiene- eller helsemessige årsaker ikke er egnet til å bli returnert, mister du derfor returretten. Varer som ikke er til intim bruk kan du godt pakke ut, hvis du kan returnere varene i samme stand og mengde som da du mottok dem. Du mister også returretten hvis du bruker varen på en måte som vesentlig reduserer varens salgsverdi.

Varens stand når du returnerer den

Hvis varen (med unntak av intimvarer) er åpnet eller prøvd ut over det som er beskrevet ovenfor, anser vi den som brukt. Dette betyr at du ved returnering av kjøpet kun får en del eller intet av kjøpsbeløpet tilbake, avhengig av varens handelsmessige verdi. Du kan for eksempel gjerne prøve undertøy som du har kjøpt, så lenge det kan returneres i samme stand og emballasje som da du fikk det.

Tilbakebetaling ved 14 dagers angrerett

Hvis du ønsker å benytte deg av angreretten på 14 dager, kan du bare la være å hente varen(e) på postkontoret. Pakken vil heretter sendes automatisk tilbake til oss uten at det koster deg noe.

Har du hentet varen(e), skal de(n) sendes tilbake til oss senest 14 dager etter avhentning. Du betaler da selv for returfrakten.

Du har rett til å få pengene dine tilbake raskest mulig, og senest 14 dager etter at vi har fått varen(e) i retur.

Tilbakebetaling ved 365 dagers begrenset returrett

Hvis du ønsker å benytte deg av Sinfuls returrett på opptil 365 dager, skjer tilbakebetalingen av kjøpets fulle beløp, eller deler av beløpet, når vi har fått varen(e) i retur og kontrollert at varen(e)s stand oppfyller kravene for retur og tilbakebetaling.

Har du spørsmål, er du velkommen til å kontakte oss.

Hvordan annullerer jeg et kjøp?

Sånn annullerer du et kjøp

Hvis du angrer på et kjøp, skal du raskest mulig ta kontakt med oss for å få ordren annullert.

Det er dessverre ikke mulig å annullere bestillingen din hvis vi har begynt å pakke den. Du kan derimot nekte å ta imot varen når du får den. Gjør du dette, returneres pakken automatisk til Sinful uten at det koster deg noe.

Har du tatt imot pakken, kan du se mer om våre returprosedyrer her.

Hvis du ikke har mottatt pakken din grunnet en leveringsforsinkelse, og ønsker du i den forbindelse å oppheve kjøpet og få pengene i retur, skal du kontakte oss. Du har rett til å få pengene dine i retur innenfor 14 dager. 

Har du spørsmål, er du velkommen til at kontakte oss.

Menu

Kontakt kundeservice

Tlf. 21 98 88 81

Åpent inntil kl. 21.00

service@sinful.no