Sikkerhet & privatliv
Er det sikkert å handle online?

Sikker shopping

Det er sikkert å benytte betalingskort når du handler i vår shop, fordi betalingen foregår via en såkalt SSL-forbindelse (Secure Socket Layer). En SSL-kryptering sikrer at ingen kan få tak i de informasjonene du taster inn i forbindelse med at du handler hos oss. Selve transmisjonen er godkjent av NETS (tidligere PBS), hvilket sikrer at transaksjon blir behandlet trygt og forsvarlig.

Nets


Din garanti for at du befinner deg i en sikker betalingszone når du handler på nettet, er et lite ”Secure Server”-ikon, som vises øverst i webbrowseren din. I de fleste nettbutikker forestiller ikonet en lukket hengelås.

Sikker forbindelse for betaling

Sikker betalingsside

Sikkerheten ved onlinehandel har alltid vært diskutert. Men rent rettslig er du bedre stilt når du handler med betalingskort på nettet enn i fysiske butikker.

Når du benytter betalingskort på nettet, kan du nemlig komme med en innvending og få pengene dine tilbake, hvis du kan dokumentere:

- at du ikke har mottatt varen.
- at kortet ditt er blitt misbrukt av en annen.
- at det er trukket et ukorrekt beløp på kontoen din uten at du har gitt lov til det.
- at du har angret på kjøpet før du har mottatt varen (f.eks. nektet å ta imot varen eller ikke hentet den på posthuset).

Du kan komme med en innvending ved å henvende deg til utstederen av betalingskortet ditt, som ofte vil være ditt pengeinstitutt. Pengeinstituttet skal uten å ta ytterligere stilling til det, føre beløpet tilbake til deg.

Du har ingen selvrisiko hvis kortet ditt skulle bli misbrukt i en webshop, som benytter SSL i sitt betalingssystem. Dermed er du bedre sikret enn du er i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på 1200 kr. hvis kortet ditt blir misbrukt.

Vårt administrasjonssystem er bygget opp på en måte som gjør det umulig å trekke et høyere beløp enn det beløpet du har godkjent.

Hvordan er Sinfuls privatlivspolitikk?

Persondata og cookies

Våre persondata- og cookiepolitikker beskriver hvordan Sinful.no bruker og beskytter enhver informasjon du gir Sinful.no når du bruker vår hjemmeside. Sinful.no er forpliktet å sikre at privatlivet ditt er beskyttet. Databeskyttelse er en tillitssak, og det er veldig viktig for oss at vi har din tillit. Hvis vi ber deg om å utgi visse opplysninger når du bruker Sinful.no, kan du være sikker på at disse kun vil bli brukt i overensstemmelse med disse politikker, og at det skjer innenfor for rammene av gjeldende lovgivning. Sinful.no kan derfor også endre disse politikker fra tid til annen ved å oppdatere nedenstående sider.

I de følgende avsnitt kan du lese om de informasjonene vi samler inn og hvordan vi behandler og oppbevarer dem. I tillegg vil det fremgå hva vi bruker informasjonene til og hvordan du gjør en innsigelse vedrørende cookies og privatlivspolitikk på Sinful.no.

Vi samler inn opplysninger om brukerne og deres besøk på to måter:

Når du besøker www.sinful.no, aksepterer du at vi bruker cookies, med mindre du aktivt fravelger dette.

Hvor blir det av mailen min fra Sinful?

Tilføy Sinful som sikker avsender

Fordi vi av naturlige årsaker av og til har et voksent innhold i mailene våre, vil noen mailprogrammer feilaktig anse dette som spam. Du kan fjerne dette, og sikre deg at du alltid mottar våre mailer ved å tilføye Sinful.no til listen over avsendere du har tillit til.

Hvordan er Sinfuls kjøpsbetingelser?

Kjøpsbetingelser

Om selskapet

www.sinful.no eies og administreres av Mcompany ApS
Oganisasjonsnummer: DK32887848
VAT: 913397045 MVA 

Adresse:

Sinful ApS / Mcompany ApS
Postens Godssenter
Alfasetveien 24
0024 Oslo

Tlf: 32 99 36 60

Alle priser på produktene hos Sinful.no er angitt i norske kroner (NOK) og er inklusiv moms og avgifter, men eksklusiv frakt. Alle priser er dagspriser.

Når du handler på Sinful.no inngås avtaler på norsk. 


Betaling

Sinful.no aksepterer betaling via:

- VISA, Mastercard, Maestro og Masterpass
- PayPal
- Vipps 
- Klarna

Ved bruk av betalingskort vil kjøpssummen først bli trukket på din konto når varene sendes. 
Betaler du med PayPal er du forsikret i visse tilfeller (les mer her).

Når du handler hos oss gjemmer vi kun de opplysningene som er nødvendige for å få levert den bestile varen. Vi har ikke mulighet til å videregi kontaktopplysninger, trekke et belæp to ganger eller lignende. Du kan lese mer om netthandel her.

Du mottar en ordrebekreftelse på e-post så snart som vi har mottatt bestillingen din.

Vi bruker cookies bl.a. for å gi deg en bedre kjøpsopplevelse, og vi er forpliktet til å sørge for at opplysningene dine er sikret. Les mer om hvordan vi bruker cookies her.

Klarnas betalingsmetoder
I samarbeid med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sweden, tilbyr vi følgende betalingsmetoder. Betalingen går alltid direkte til Klarna.

Faktura: Forfallsdato er 30 dager etter at varene er sendt avsted. Fakturavilkårene finner du her.

Konto: Klarna Konto er en rammekreditt fra Klarna som gir forbrukere mulighet til å betale sine kjøp i månedlige avdrag med 1/24 (minimum 95 NOK) av totalbeløpet. Mer informasjon om Klarna Konto samt alminnelige fakturavilkår og standardiserte europeiske opplysninger om forbrukerkreditt finner du her.

Du finner mer informasjon om Klarna her og du kan lese brukervilkårene deres her. Bruken av slike opplysninger reguleres i samsvar med gjeldende personvernlovgivning og Klarnas personvernerklæring.

Forbud mot kjøp med henblikk på videresalg 

Sinful.no er kun rettet mot forbrukere. Derfor er det kun forbrukere som kan handle på www.sinful.no. Når du foretar et kjøp, bekrefter du herved at du ikke kjøper varene som firma eller med henblikk på videresalg.
Vi forbeholder oss retten til å kansellere en ordre hvis vi vurderer at det er snakk om et firma som kjøper eller kjøp med henblikk på videresalg. Dette gir ikke kunden rett til å rette krav mot Sinful.


Aldersgrense

Du skal være myndig for å handle hos Sinful.no. Personer under 18 år er mindreårige og dermed umyndige. Når du godkjenner et kjøp på hjemmesiden bekrefter du med dette at du er minst 18 år.


Bruksanvisninger

Hvis et produkt krever en bruksanvisning, vil denne følge med produktet. Er du fremdeles i tvil om hvordan produktet skal brukes, kan du kontakte kundeservice på tlf: 32 99 36 60 eller e-post: service@sinful.no

Angrerett

Som forbruker har du 14 dagers angrerett* på varer du har kjøpt på nettet, men hos Sinful har du opptil 365 dager*.

Ønsker du å angre et kjøp, kan du benytte vårt angrerettskjema som du finner vedlagt i ordrebekreftelsen din. 

365 dagers begrenset returrett

Hos oss har du mulighet til å angre kjøpet ditt i opptil 365 dager. Her gjelder en begrenset angrerett*. Det betyr at du kan returnere en vare, så lenge produktet er i samme kvalitet, mengde og stand som du mottok den i. Det betyr at bla. spiselige varer, glidemidler, batterier osv. skal returneres uåpnet og før utløpsdatoen.

I tillegg skal varen og emballasjen returneres i samme stand som da du mottok den. Orginalemballasjen skal vedlegges i uskadet stand.

*Av hygieniske årsaker bortfaller returretten på intime produkter ved åpning av produktets emballasje. Hvis du bryter forseglingen på varer som av hygiene- eller helsemessige årsaker ikke er egnet til å bli returnert, mister du derfor returretten. Varer som ikke er til intim bruk kan du godt pakke ut, hvis du kan returnere varene i samme stand og mengde som da du mottok dem. Du mister også returretten hvis du bruker varen på en måte som vesentlig reduserer varens salgsverdi.

Varens stand når du returnerer den

Hvis varen (med unntak av intimvarer) er åpnet eller prøvd ut over det som er beskrevet ovenfor, anser vi den som brukt. Dette betyr at du ved returnering av kjøpet kun får en del eller intet av kjøpsbeløpet tilbake, avhengig av varens handelsmessige verdi. Du kan for eksempel gjerne prøve undertøy som du har kjøpt, så lenge det kan returneres i samme stand og emballasje som da du fikk det.

Tilbakebetaling av kjøpsbeløpet

Hvis du angrer kjøpet ditt, får du refundert det beløpet du har betalt til oss. I tilfellet av verditap som du er ansvarlig for, trekker vi dette fra kjøpesummen. 

Hvis du benytter deg av angreretten, refunderer vi kjøpsbeløpet på de returnerte varene, uten unødvendig forsinkelse og innen 14 dager etter vi har fått beskjed om at du angrer på kjøpet. Vi gjennomfører tilbakebetalingen med samme betalingsmetode som du benyttet da du bestilte varene, med mindre du har gitt konkret uttrykk for ønske om noe annet.

Du skal sende varen i retur senest 14 dager etter at du har gitt beskjed om at du angrer kjøpet. Vi kan tilbakeholde tilbakebetalingen inntil vi har fått varene i retur. Husk å få en kvittering på at du har sendt pakken, da denne tjener som bevis på din returnering.

Dersom du velger å ikke ta imot en pakke som leveres, eller ikke henter pakken på valgt utleveringssted, går vi ut fra at du ønsker å trekke deg fra kjøpet. Vi vil da trekke fra returkostnaden når vi tilbakebetaler ordrebeløpet ditt. Returkostnaden er 59 kr. Dersom du ikke ønsker at vi skal håndtere returen på denne måten, må du gjerne hente pakken og returnere den selv.

Hvis du er usikker på hvordan du benytter deg av angreretten, kan du kontakte kundeservice: 

E-post: service@sinful.no
Telefon: 32 99 36 60

Returvaren sendes til:

MCompany ApS v/ Postens Godssenter, Alfasetveien 24, 0024 OSLO

Sinful tar ikke imot pakker sendt med postoppkrav. Du betaler selv for frakten når du sender varer i retur. Vi tilbyr ikke returetiketter.


Reklamasjon

Sinful tilbyr 24 måneders reklamasjonsrett i henhold til forbrukerkjøpsloven. Denne dekker mangler som konstateres ved normal bruk av varen. Det betyr at du enten kan få varen reparert, byttet, eller få et avslag i prisen, avhengig av den konkrete situasjonen.

Reklamasjonsretten gjelder ikke feil, skader eller slitasje som er oppstått som en direkte eller indirekte følge av feilbruk, dårlig vedlikeholdelse, vold eller uautoriserte inngrep.

Reklamasjoner gjeldende feil og mangler skal meddeles Sinful innenfor rimelig tid etter at feilen eller mangelen er oppdaget, eller burde vært oppdaget. Kontakt vennligst kundeservice med evt. dokumentasjon av feilen eller mangelen i form av bilde eller video. Vi kontakter deg etterfølgende med ytterligere instruksjoner.

Når du handler hos Sinful har du alltid 2 års reklamasjonsrett. Det vil si at du har 2 år fra du mottok varen(e) på deg til å reklamere over eventuelle feil eller mangler. Du skal derimot gi oss beskjed raskest mulig, og senest 2 måneder etter at du oppdaget feilen/mangelen, om at du vil reklamere varen(e).

I tvilstilfelle og evt. tvister følger vi Forbrukerrådets avgjørelse.

Ved feil, mangler eller evt. uteblitt levering, bes du henvende deg til:

E-post: service@sinful.no
Telefon: 32 99 36 60

Sinful mottar ikke pakker sendt med postoppkrav.

Ved reklamasjon har du som utgangspunkt rett til å få erstattet den kjøpte varen med et tilsvarende produkt. Har du en avtale med kundeservice om at du får tilbake penger i forbindelse med din reklamasjonen, vil tilbakebetalingen skje innen 14 dager etter at vi har fått varen i retur.

Produktanmeldelser

Når du sender inn din anmeldelse, gir du Sinful tillatelse til å kopiere, fjerne, modifisere publisere og oversette innholdet av produktanmeldelsen. Du samtykker samtidig til at Sinful kan bruke teksten på webshoppene vår, inkludert på andre domener enn den du har skrevet anmeldelsen. Du gir oss også tilatelse til at vi kan tilpasse anmeldelsen din og bruke den til markedsføring i Sinfuls øvrige salgskanaler.

Anmeldelsen skal skrives på norsk i et lettlest og enkelt språk, uten bruk av banneord, formuleringer som kan virke støtende, eller lignende. Du kan ikke kopiere andre kunders anmeldelser, enten fra Sinful, eller andre nettsider. Du kan ikke bruke HTML-tags eller sette inn linker i anmeldelsen din.

Når du sender anmeldelsen, har du selv mulighet til å bestemme om du vil vise ditt fulle navn, eller bare ditt fornavn i "navne-feltet". Du kan på denne måten legge inn din anmeldelse helt anonymt. Når du skriver din e-post adresse, skal du bruke den samme adressen som ved din bestilling hos Sinful.no. Denne brukes utelukkende for å kontakte deg dersom du har skrevet månedens beste anmeldelse og vil aldri fremgå som en del av anmeldelsen.

Vi forbeholder oss retten til å avvise eller slette anmeldelser vi ikke mener lever opp til retningslinjene ovenfor.


Personvernerklæring

Du kan lese hele personvernerklæringen vår her. 


Levering

Sinful sørger for levering med PostNord eller Bring til mottakeren raskest mulig etter at varene er bestilt. Rettidig levering forutsetter at PostNord eller Bring overholder sin del av leveringsavtalen. Skulle det oppstå forsinkelser hos PostNord eller Bring, vil dette også forsinke leveringen i forhold til den leveringsdato vi har oppgitt. PostNords kvalitetsmål for leveringssikkerhet er minst 99% for pakkepost. Vær oppmerksom på at denne prosentsatsen er gjennomsnittlig, og vil dekke over store lokale og tidsbegrensede variasjoner.

I tilfeller med svært forsinkede (mange dager) leveringer eller leveringer som uteblir, sørger Sinful selvfølgelig for en ny levering uten omkostninger for deg.

Alle leveringer sendes med PostNord eller Bring, og koster fra 79 kr. Fraktprisen bestemmes ut i fra vekten på pakken din og hvor den sendes til. Ved bestillinger over 800 kr får du gratis frakt til nærmeste postkontor/post i butikk. Leveringstiden er den forventede leveringstid opplyst av PostNord eller Bring.

Husk at du som forbruker har rett til å oppheve et kjøp og få pengene i retur hvis levering er forsinket. Leveringen skal ifølge Kjøpeloven skje senest 30 dager etter du har bestilt en vare, med mindre annet er avtalt. Dette gjelder både bestillinger i fysiske butikker og på nettet. Hvis du i tilfellet av forsinket levering ønsker å oppheve kjøpet, har du rett til å få pengene i retur innen 14 dager.

Vær oppmerksom på at det kan oppstå forsinkelser i forbindelse med f.eks. fortolling, som Sinful ikke kan stilles ansvarlig for.

OBS! Hvis pakkeboksen/pakkeshopen du har valgt er full blir pakken levert til en pakkeboks/pakkeshop i nærheten.


Opplysning om klagemuligheter

En klage over en vare eller en tjeneste kjøpt hos oss kan innsendes til Forbrukerrådet, Fred Olsens gate 1, 0152 Oslo, https://www.forbrukerradet.no/klageguide/.

EU-kommisjonens nettbaserte klageportal kan også benyttes. Det er særlig relevant hvis du er bosatt i et EU-land. Klage kan sendes inn her: http://ec.europa.eu/odr.

Ved innsendelse av en klage skal du oppgi vår e-postadresse service@sinful.no.

Hvis eventuelle tvister skulle oppstå, følger vi Forbrukerrådets avgjørelse. 

Kjøpsbetingelsene er senest oppdatert 07.07.2021.

 

Standardskjema for angrerett

(Dette skjema utfylles og returneres kun hvis angreretten gjelder)

Til: 

MCompany ApS v/ Postens Godssenter,

Alfasetveien 24, 0024 OSLO

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker å benytte meg av angreretten i forbindelse med min kjøpsavtale om følgende varer/tjenesteytelser:

__________________________________________________________________________________

Bestilt den: _______________________________ Mottatt den: _______________________________

Forbrukerens navn: ______________________________________________________________________

Forbrukerens adresse:  ___________________________________________________________________

Forbrukerens underskrift: _________________________________________   Dato: _________________

(underskrift er kun nødvendig hvis skjemaet innsendes i papirform)



Hovedkvarter (dette er IKKE en returadresse):

Sinful ApS
Søren Nymarks Vej 1C
8270 Højbjerg
Danmark

Er opplysningene mine sikre hos Sinful?

PERSONDATAPOLITIKK

1. GENERELT

1.1 SINFUL ApS (“Sinful”, “Sinful.no”, “vår”, “oss” eller “vi”) er dataansvarlige for behandlingen av de personlige opplysningene vi har mottatt fra deg. Du finner våre kontaktopplysnigner under punkt 7.

1.2 I denne persondatapolitikken kan du lese hvordan SINFUL ApS innsamler og behandler opplysninger som vedrører deg, herunder til hvilke formål vi behandler personopplysningene, hvordan vi sikrer de opplysningene vi mottar, og hvilke rettigheter du har.

 

2. HVILKE PERSONOPPLYSNINGER SAMLER VI INN, TIL HVILKE FORMÅL OG HVORDAN BEHANDLER VI DIN PERSONDATA I OVERENSSTEMMELSE MED GJELDENDE LOVGIVNING

2.1 Når du besøker Sinful.no innsamler vårt system automatisk opplysninger om deg og din bruk av vår hjemmeside. De data systemet registrerer er blant annet opplysninger om hvilken browser du benytter, hvilke ord, produkter og kategorier du søker på, din IP-adresse, nettverkslokasjon og informasjoner om din PC, mobil eller tablet, som gjør det mulig for oss å forbedre din brukeropplevelse og optimere Sinful.no’s funksjoner, i likhet med at vi bruker opplysningene til å foreta oss relevant markedsføring. Rettsgrunnlaget for vår behandling av dine data i forbindelse med besøk på hjemmeside, kan du finne i databeskyttelseslovens artikkel 6, stk. 1, litra f.

2.2 Når du påmelde deg Sinful.no’s direkte markedsføring, f.eks. vår Facebookside, nyhetsbrev, pushbeskjeder eller lignende, registrerer vi ditt navn, din e-postadresse samt andre frivillige opplysninger du selv gir i forbindelse med påmeldingen. Formålet er å kunne levere relevant markedsføring til deg. Rettsgrunnlaget for dette er databeskyttelseslovens art 6, stk. 1, litra a.

2.3 Når du kjøper et produkt på Sinful.no eller kommuniserer med oss via vår hjemmeside, registrerer vi de opplysninger du selv avgir, f.eks. ditt navn, din adresse, din e-postadresse, ditt telefonnummer, betalingsmåte, leveringsmåte, IP-adresse, samt hvilke produkter du har kjøpt og eventuelt returnert til oss. Disse opplysninger blir registrert for at vi kan levere de produktene du har bestilt, og dessuten administrere og overholde dine rettigheter til å returnere og reklamere over en vare jf. databeskyttelseslovens art. 6, stk. 1, litra b. Opplysninger om dine kjøp via vår hjemmeside samles dessuten inn så vi kan overholde lovkrav om bokføring og regnskap, jf. databeskyttelseslovens art. 6, stk. 1, litra b. . Når vi registrerer din IP-adresse er det fordi Sinful.no er interesserte i å forebygge og forhindre bedrageri. Rettsgrunnlaget for dette er i databeskyttelseslovens art. 6, stk. 1, litra f.

2.4 Når du inngår en samarbeidsavtale med oss, registerer vi opplysninger om ditt navn, adresse, mailadresse, telefonnummer, leveringsmåte, IP-adresse, samt hvilke produkter du har mottatt fra oss. Formålet med å innsamle disse opplysningene er å vurdere en potensiell samarbeidssamtale, samt å levere de produktene du har bedt om i henhold til avtalen. Opplysninger du selv avgir behandles for å kunne treffe foranstaltninger på din anmodning forut for inngåelse av en samarbeidsavtale jf databeskyttelseslovens art. 6, stk. 1, litra b.

2.5 Når du svarer på spørreskemaer, registerer vi opplysninger om ditt navn og din mailadresse, samt opplysninger om dine seksuelle forhold og helseopplysninger, såfremt skørreskemaer ber deg svar på dette. Formålet med spørreskemaet er å innhente informasjon i henhold til den konkrete undersøkelse. Rettsgrunnlaget for dette, er databeskyttelseslovens art. 6, stk. 1, litra a, og art. 9, stk. 2, litra a.

 

3. MOTTAKER AV PERSONOPPLYSNINGER

3.1 Sinful.no videregir opplysninger om ditt navn, din adresse, din e-postadresse, ditt telefonnummer, ditt ordrenummer samt leveringsønske til Bring, PostNord eller annen transportør som håndterer frakten og leveringen av de varer du har kjøpt hos oss. Kjøper du produkter som ikke finnes på vårt lager, kan dine opplysningen unntakelsesvis gis videre til produsenten, som heretter sørger for å sende den gjeldende vare til deg. Disse opplysningene utveksles mellom Sinful og transportøren via Coolrunner. I tillegg til dette kan opplysningene dine videreformidles til samarbeidspartnere som assisterer oss i forbinnelse med våre forretningsaktiviteter, slik som långivere.

3.2 Da vi anvender eksterne samarbeidspartnere til blant annet teknisk drift, forbedringer på hjemmesiden, innsamling av tillatelser til utsendelser av nyhetsbrev, deltagelse i konkurranser, popups, relevant markedsføring, samt bedømmelser av vår virksomhet og produkter, kan opplysninger om ditt navn og din e-postadresse bli betrodd til disse. I forbindelse med ditt kjøp av varer på vår hjemmeside, sender Trustpilot på vegne av vår virksomhet en e-post med en invitasjon til å vurderer våre produkter og service. Det er fullstendig valgfritt om du vil skrive en anmeldelse, og du kan velge å bruke et valgfritt navn. Den opplyste e-postadressen bruker vi kun til å verifisere at det er foretatt en handel hos oss. Hvis du takker ja til invitasjonen skal du være oppmerksom på at dataansvaret for dine personlige opplysninger til Trustpilot. 

Vi overtar opplysninger om ditt navn og din e-postadresse til blant annet følgende eksterne samarbeidspartnere etablert innenfor EU:

- Wisepops
- Playable
- Trustpilot
- Klarna
- Dixa


Noen av de overnevnte virksomheter har status som databehandlere som under vår instruks behandler dataen som vi er juridisk ansvarlige for. Alle eksterne samarbeidspartnere som behandler personopplysninger på vårt vegne, har inngått skriftlige databehandleravtaler med vår virksomhet, hvor de er underlagt streng fortrolighet. Ingen av våre eksterne samarbeidspartnere kan derfor bruke dine personlige opplysninger til andre formål enn å oppfylle den avtalen de har inngått med oss. 

For å kunne tilby deg å bruke Klarnas betalingsmetoder er vi nødt til å dele visse opplysninger om deg med Klarna. Dette skjer bare dersom du velger Klarna som betalingsmetode. Klarna bruker opplysningene til å bedømme om du kvalifiserer til å bruke betalingsmetodene deres. Opplysningene som brukes er navn, adresse, e-postadresse, telefonnummer, betalingshistorikk samt bestillingsinformasjon slik som betalingsmetode, frakttype, bestillingsdetaljer og lignende.

Bruken av slike opplysninger reguleres i samsvar med gjeldende personvernlovgivning og Klarnas personvernerklæring.

Enkelte av våre eksterne databehandlere, f.eks. Google Analytics v/Google LLC., Klaviyo Inc., Magento Inc. og Microsoft Corporation er etablert utenfor EU, nærmere bestemt i USA. Overføring av personopplysninger til databehandlerene våre i tredjeland sikres gjennom gyldige overføringsgarantier ved bruk av EU-kommisjonens standardkontraktsvilkår.

 

4. DINE RETTIGHETER

4.1 For å skape maksimal åpenhet og gjennomsiktighet rundt vår behandling av dine personopplysninger, skal vi som dataansvarlige opplyse deg om dine rettigheter.

4.2 Innsiktsretten 

4.2.1 Du har til enhver tid rett til å be om å få opplyst hvilke data vi har registrert på deg, hvilke formål dataen tjener, hvilke kategorier av personlige opplysninger vi har registrert om deg, hvem som mottar og behandler opplysningene, samt fra hvor våre data om deg er innsamlet.

4.2.2 Du har rett til, per e-post, å få tilsendt en kopi av de personlige opplysninger vi har registrert og behandler om deg. Ønsker du å få tilsendt en slik kopi skal du sende vår kundeservice en skriftlig henvendelse på service@sinful.no. Vi fremsender utelukkende personlige opplysninger som knytter seg direkte til den e-postadressen henvendelsen kommer fra. Du kan med andre ord ikke få tilsendt opplysninger som knytter seg til en annen e-postadresse enn den du kontakter oss fra.

4.3 Retten til beriktigelse 

4.3.1 Du har rett til å få ukorrekte personopplysninger om deg selv korrigert av oss, slik at vi ikke benytter feilaktige informasjoner om deg når du benytter virksomhetens servicer. Hvis du oppdager feil i de opplysninger vi har registrert om deg, kan du gjøre oss oppmerksomme på dette via skriftlig henvendelse over e-post til vår kundeservice, så vi kan rette feilen.

4.4 Retten til sletting 

4.4.1 Du har i visse tilfeller rett til å få alle eller deler av dine personopplysninger slettet fra vårt system. Det gjelder f.eks. hvis du tilbakekaller ditt samtykke, og vi ikke har noe juridisk grunnlag for å fortsette behandlingen av dine data. Hvis en fortsatt behandling av dine personlige opplysninger er nødvendig, det kan f.eks. være i tilfeller hvor vi skal overholde våre juridiske plikter, for at rettskrav kan fastlegges, gjøres gjeldende eller forsvares i forbindelse med politietterforskning, er vi ikke forpliktede til å slette de opplysninger vi har registrert på deg. Sletting av personlige opplysninger kan kun skje med tilbakevirkende kraft. Anmoder du om å få dine opplysninger slettet, skal du være oppmerksom på at det på ny vil bli innsamlet opplysninger om deg hvis du benytter deg av vår virksomhet sine tjenester i fremtiden.

4.5 Retten til å begrense behandlingen til oppbevaring 

4.5.1 Du har i visse tilfeller rett til å få begrenset behandlingen av dine personopplysninger til kun å bestå av oppbevaring, hvis du mener at de opplysningene vi har om deg ikke er korrekte.

4.6 Retten til dataporabilitet 

4.6.1 Du har i visse tilfeller rett til å få en kopi av de personopplysninger som du selv har gitt os, utlevert i et maskinlesbart formalt, i likhet med at du har rett til å overføre personopplysninger om deg selv til en annen dataansvarlig.

4.7 Retten til innsigelser 

4.7.1 Du har rett til å gjøre innsigelse mot vår behandling av dine personlig opplysninger med henblikk på direkte markedsføring, herunder den profilering, segmentering og analyse som vi foretar oss for å kunne gjøre vår kommunikasjon og markedsføring relevant i forhold til deg.

4.7.2 Du har rett til med grunner som angår din personlige situasjon å gjøre innsigelser mot vår behandling av dine personlige opplysninger som vi foretar oss på grunnlag av vår legitime interesser, jf. punkt 2.1 og 2.3.

4.8 Retten til å tilbakekalle samtykke 

4.8.1 Du har rett til å tilbakekalle ditt samtykke til direkte markedsføring, eksempelvis nyhetsbrev. Hvis du ønsker å tilbakekalle ditt samtykke, skal du rette skriftlig henvendelse til oss på service@sinful.no, jf. punkt 4.2.2

4.9 Retten til å klage 

4.9.1 Du har til enhver tid rett til å gi en klage. Din klage skal i den forbindelse inngis til Datatilsynet, Postboks 8177, 0034 Oslo, pr. e-post til postkasse@datatilsynet.no, eller telefonisk på 22 39 69 00.

 

5. SLETTING AV PERSONDATA

5.1 Opplysninger innsamlet om din bruk av Sinful.no, jf. punkt 2.1 , 2.2 vil etter en samlet periode på 2 år enten slettes eller utelukkende være tilgjengelige i anonymisert form, slik at de ikke kan spores tilbake til deg. Dette forutsetter dog at du i denne periode ikke har interagert med vår virksomhet sine tjenester, herunder besøkt vår hjemmeside, foretatt kjøp via vår hjemmeside, deltatt i konkurranser, lest eller klikket på e-poster, annonser og pop-ups m.m.

5.2 De personlige opplysningene som vi har innsamlet med din tilmelding til vårt nyhetsbrev slettes senest 2 år etter at nyhetsbrevet er sendt til deg. En forutsetning for at disse data skal slettes, er at du trekker ditt samtykke tilbake.

5.3 De personopplysninger vi har innsamlet i forbindelse med kjøp du har gjort på Sinful.no vil som utgangspunkt bli slettet eller anonymisert, slik at de ikke kan spores tilbake til deg 5 år etter utløpet av det kalenderåret du har gjennomført ditt kjøp. Opplysningene kan dog lagres i lenger tid hvis vi vurderer å ha et legitimt behov for å oppbevare dem.

5.4 Virksomhetens regnskapsmateriale oppbevares i 5 år til utgangen av regnskapsåret, slik at vi kan oppfylle bokføringslovens krav om oppbevaring av regnskapsmateriale.

5.5 De personlige opplysningene vi har samlet inn i forbinnelse med din interaksjon med vår kundeservice, vil bli slettet 3 år etter din siste henvendelse til oss.

5.6 Opplysninger samlet inn i forbindelse med samarbeidsavtaler vil bli slettet senest 2 år etter vår siste interaksjon med deg. Har vi mottatt en forespørsel om sponsorat hvor denne ikke vil bli etterlevd, vil opplysningene bli slettet med det samme.

5.7 Opplysninger samlet inn i forbinnelse med spørreskjema vil bli slettet med det samme undersøkelsen er avsluttet. Opplysningene vil kun bli offentliggjort anonymisert, med mindre respondenten gir samtykke til offentliggjøring av dennes opplysninger. I dette tilfelle vil opplysningene slettes så snart spørreskjemaet ikke lenger har aktualitet.

 

6. SIKKERHET

6.1 SINFUL ApS har gjennomført alle de anbefalte tekniske og organisatoriske sikkerhetsforetak for at dine personlige opplysninger uten hensikt eller på ulovlig vis blir destruert, bortkommer, blir endret, er ukorrekte, blir misbruket eller kommer uvedkommende i hende eller til kjennskap.

6.2 Det er utelukkende medarbeidere som har et berettighet behov for å tilgå dine opplysninger for å utføre sitt arbeid som får adgang til dine persondata.

 

7. KONTAKTOPPLYSNINGER

7.1 SINFUL ApS er dataansvarlig for de personopplysninger som innsamles via vår hjemmeside. 

7.2 Hvis du ønsker å gjøre bruk av en eller flere av dine rettigheten beskrevet i pnt. 4 eller har spørsmål eller bemekninger til vår virksomhets persondatapolitikk, kan du kontakte:

SINFUL ApS
Søren Nymarks Vej 1C 
8270 Højbjerg 
Danmark

E-post:
service@sinful.no

Telefon:
+45 70 77 70 70

 

8. ENDRINGER I PERSONDATAPOLITIKKEN

8.1 Såfremt vi foretar oss endringer i vår virksomhets persondatapolitikk, blir du informert om dette neste gang du besøker vår hjemmesider.

 

9. VERSJONER

9.1 Dette er versjon 5 av SINFUL ApS’ persondatapolitikk datert den 10.06.2021

Er mailer fra Sinful kryptert?

Kryptering av mailer

Etter personvernforordningens krav, krypteres alle mailer fra Sinful som inneholder personfølsomme opplysninger igjennom TLS versjon 1.2., fra og med 1.januar 2019.

For at vi kan sende deg krypterte mailer, må mailtjenesten din også understøtte TLS 1.2 eller nyere. Hvis ikke, kan vi f.eks. ikke sende deg ordrebekreftelser direkte til mailadressen din.

Når du legger inn en bestilling hos oss, starter følgende prosess derfor automatisk:

- Systemet vårt sjekker om mailserveren din understøtter mailer som er kryptert med minimum TLS 1.2.
- Hvis mailserveren understøtter TLS 1.2, sendes ordrebekreftelsen automatisk direkte til innboksen din.
- Hvis mailserveren din ikke understøtter TLS 1.2, forhindrer systemet at ordrebekreftelsen sendes automatisk til mailen din, og derfor sender vi i stedet følgende mailer til deg:

- Hvis du har oppgitt et telefonnummer i bestillingen din, sender vi deg en mail med en link som du skal klikke på. Deretter mottar du en SMS fra Mcompany med en verifiseringskode, som du skal skrive inn på siden. Heretter kan du se ordrebekreftelsen din.
- Hvis du ikke har oppgitt telefonnummeret ditt i bestillingen, sender vi en mail med kontaktopplysningene våre, sånn at du kan kontakte oss for å få tilgang til ordrebekreftelsen din.

Ettersom ordrebekreftelsen per definisjon inneholder personfølsomme opplysninger, er vi forpliktet til å beskytte innholdet gjennom å kryptere det. For din egen sikkerhets skyld anbefaler vi derfor også, at du sikrer deg at mailtjenesten du benytter understøtter mailer kryptert med TLS 1.2 eller nyere.

De mest brukte mailtjenestene, sånn som Gmail, Microsoft Outlook (inkludert Hotmail og Live) og Yahoo understøtter alle TLS 1.2 eller nyere som standard. Hvis du benytter en av disse, vil du derfor uten problemer kunne motta krypterte mailer og ordrebekreftelser fra Sinful.

Du kan lese mer om beskyttelse av personlige opplysninger i Sinfuls persondatapolitikk.

Om du har spørsmål, er du alltid velkommen til å kontakte oss.

Menu

Kontakt kundeservice

Tlf. +45 70 77 70 70

Åpent inntil kl. 18.00

service@sinful.no